י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מיקרוסופט משיקה את Explorer 8

אחרי מספר חודשים בשלבי בדיקה: הדפדפן החדש של מיקרוסופט ישוחרר להורדה היום בשעה שש בערב. בין החידושים: מאיצי גלישה, פיסות אינטרנט ושיתופי תוכן עם אתרים ישראליים

מיקרוסופט משיקה את Explorer 8


אחרי מספר חודשים בשלבי בדיקה, תוציא הערב (ה') מיקרוסופט את הגירסה השמינית של דפדפן האינטרנט אקספלורר. הדפדפן יהיה זמין להורדה החל משעה שש בערב מאתר החברה. בשלב הראשון, הדפדפן יהיה זמין רק להורדה ישירה, והחל מה-23 באפריל הוא יתווסף גם לשירות העדכונים האוטומטיים של החברה באופן הדרגתי. כך מדווח אתר YNET.

בניגוד לגרסאות הקודמות, מיקרוסופט טוענת שהדפדפן החדש תומך באופן מלא בכל הסטנדרטים שנקבעו לתכנות אתרי אינטרנט המקובלים כיום. עד היום, אתרים רבים בנו אתרים שיתאימו במיוחד לגרסאות הקודמות של הדפדפן, מה שיצר חוסר תאימות בנסיון לטעון את אתרים אלו בדפדפנים חלופיים כדוגמת פיירפוקס.

מיקרוסופט מספרת כי היא פנתה באופן יזום לבעלי אתרים רבים כדי שיתאימו את האתרים לתקנים, מה שיאפשר לדפדפן החדש לקרוא אותם בצורה טובה, וגם יתאים אותם לדפדפנים חלופיים. בשביל לצפות אתרים לא תקניים שלא יבצעו שינויים קיים בדפדפן "מצב תאימות", שיטען את אותם דפים במנוע של הדפדפן הקודם, אקספלורר 7.

בין החידושים הבולטים בדפדפן הם מאיצי הגלישה - מעין שירותי תוכן אישיים המתבססים על אתרי אינטרנט, ונועדו לקצר את זמן הגלישה. למשל, על ידי סימון של של מוצר מסחרי מסויים (למשל, "אייפון"), ניתן יהיה להשתמש במאיץ גלישה כדי לבצע השוואת מחירים מיידים של אותו מוצר באתרים שונים, מבלי לפתוח לשונית או חלון נוסף. מאיצים אחרים יאפשרו לתרגם מילים, להציג מפות לכתובות, לבדוק מידע על שחקני ספורט ועוד.

מאיצי הגלישה המובנים בגירסה העברית של הדפדפן נוצרו בשיתוף פעולה עם אתרי תוכן ישראליים. בשלב הראשון חברה מיקרוסופט עם האתרים One, Zap, דפי זהב, וואלה, msn, תפוז אנשים, ספורט 5 ו-netex. לאחר צאת הדפדפן, יוכלו משתמשים בעלי ידע בתכנות ליצור מאיצים משלהם, ולהעלות אותם לאתר העדכונים של מיקרוסופט.

חידושים נוספים שתוכלו למצוא בדפדפן: תיבת חיפוש מתקדמת, "פיסות אינטרנט" (מידע גרפי שמתעדכן בזמן אמת ולא מצריך טעינה של דף אינטרנט שלם), שיפורי ביצועים ועוד.

קישורים:
מקור: YNET
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד