י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המשימה החדשה: להקל על ההורים

אברכים מכולל פוניבז' יוצאים ביוזמה שתקל על ההורים לחתן את ילדיהם: יחתימו על התחייבות שלא להוציא יותר מ-60 אלף דולר על חתונה. המהלך קיבל אישור מגדולי הדור • פרסום ראשון

המשימה החדשה: להקל על ההורים

מצוקת הדיור בציבור החרדי, כיכבה במרכז הקמפיינים של המפלגות החרדיות. חברי הכנסת הבינו שהפעם לא מעניין את הציבור קצבאות הילדים ותקציבים לישיבות, כמו הבעיה הקיומית ביותר - דיור לילדים שמתחתנים.

המצב חמור שבעתיים בקרב אברכי הכוללים. הללו, שמתקשים לגמור את החודש, מוצאים עצמם ערב חתונות הילדים בפני הוצאות ענק - והתחייבויות לדירות. המצב האבסורדי הלך והחריף, ופיתרון לא נראה באופק.

מספר אברכים מכולל פוניבז', הנמצאים בעיצומה של תקופת חיתון ילדיהם, והבינו לאשורו את המצב הקשה, החליטו לעשות מעשה אקטיבי, על מנת להביא לשינוי במצב. בישיבות שקיימו עלתה המסקנה שהמקסימום אותו אברך יכול להוציא עבור חתונת ילד, הוא כ-60 אלף דולר -וגם זאת לאחר קשיים מרובים.

אותם אברכים החליטו לכתת את רגליהם בין כל הכוללים ברחבי ארץ, ולהחתים 10,000 אברכים על מסמך, בו מתחייב האברך שלא להוציא יותר מ-60 אלף דולר לחיתון ילדו.

אולם לפני שהם פותחים במסע, נכנסו האברכים אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן, וביקשו את הסכמתו למהלך. הגראי"ל עודד אותם, והוסיף שהדברים הם ממש בגדר של הצלת נפשות. בכדי לקדם את העניין, החליטו האברכים להקים ועדת רבנים, שתעמוד בראש המיזם. בראשות ועדת הרבנים יעמדו: הגר"י סילמן, הגר"ע אוירבעך, והגר"ש רוזנברג.

הכינוס הראשון של ועדת הרבנים, נקבע להתקיים ביום ו' האחרון בביתו של הגר"י סילמן, אך מסיבות טכניות, הישיבה עדיין לא התקיימה, וככל הנראה תתקיים במהלך השבוע.

האברכים שרוצים לתת למהלך הד ציבורי, צפויים לשתף את מערכות העיתונים במהלך המתרקם, ובשבועות הקרובים תפורסם היוזמה ביומונים, מתוך תקווה שהמהלך יצליח, וההורים המתמוטטים תחת החובות יוכלו, חלקית, לנשום לרווחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד