כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ואתא שוחט

אתר 'בחדרי חרדים' ערך סקר שוק מיוחד על מחירי הבשר תחת כל ההכשרים לקראת המכירות לפני החג • מי הכי זול, מי מוכר רק לאברכים, ומי לא מעבד את הבשר • פרויקט מיוחד

ואתא שוחט

פסח הולך וקרב - ואיתו קדחת הקניות. מנהג קדוש בישראל לשבת בימי הפסח ולאכול עד בלי די. בכדי להיערך למנהג זה, נהגו עם ישראל לצאת לקניות כשבסל הקניות ניתן למצוא בעיקר: בשר, ביצים ותפוחי אדמה. שוק הבשר נמצא בתחרות גדולה, מה שמביא להוזלת המחירים בצורה דרסטית.

אתר 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק לקראת פסח, את מחירי הבשר והעופות, מי מביא, מי ההכשרים, כמה מביא כל אחד, והעיקר מה המחירים.

בתחום הבשר ניתן למצוא הכשרים חדשים ליד ישנים, וכאלה המביאים כמויות גדולות לצד אלו המסתפקים בכמויות קטנות יותר:

בד"ץ 'העדה החרדית': מבצע את שחיטת הבשר בפולין. מביא כ-300 טון בשנה. ונחשב כאחד מההכשרים היקרים בשוק. בעקבות המחיר היקר, הוא מביא כמויות קטנות יותר. מחירי הבשר נעים בין 40-80 ₪. ב'עדה' לא מעבירים את הבשר עיבוד חזק, ומסתפקים בעיבוד קל על מנת לרכך את הבשר.

בד"ץ 'לנדא': מבצע את שחיטת הבשר בפרגוואי ובאורגוואי, מביא כ 400 טון בשנה. גם 'לנדא' גובה מחיר יקר עבור הבשר. את הבשר בהכשרו קשה למצוא בחנויות. את רוב הבשר הוא משווק ישירות לאולמות, קיטרינגים, מסעדות, וחנויות שעומדות תחת הכשרו. בהכשר של 'לנדא' מעבירים את הבשר עיבוד חזק, מכיוון שהבהמות אותם הוא שוחט, הם בעלות בשר קשה במיוחד.

בד"ץ 'שארית ישראל': תחת המותג של הבד"ץ יש שלושה משווקים. הגדול ביותר הוא 'בשר הקר' העומד גם תחת הכשרו של הרב נויבירט. 'הקר' מביאים כ-750 טון, והמחירים נחשבים סבירים, בין 30-70 ₪. יצוין, כי הבשר אינו מעובד כלל.

המשווק השני, שנכנס רק השנה לשוק היא רשת 'בר כל' בניהולו של מנחם כרמל. כרמל שהתחיל בשחיטה בהכשר של הגר"מ גרוס תחת המותג של 'שארית ישראל', יביא עד סוף השנה כ- 90 טון. מכיוון שלראשונה בעל רשת מביא בשר מיד ראשונה, צפויה רשת 'בר כל' להציג מחירים זולים בהרבה מהמתחרים. השחיטה הזו גם תשווק בשר במרוכז ל'כוללים' רבים. בימים האחרונים חתמה רשת הכוללים 'עטרת שלמה' על קניה גדולה של בשר, עבור אברכי הרשת.

המשווק השלישי תחת 'שארית ישראל', הוא 'טעמן'. הבשר נשחט בפולין, ועקב כך הבשר קצת יותר יקר. עלויות השחיטה בפולין, עולות על העלויות במדינות דרום אמריקה. 'טעמן' מביאים כ-100 טון לארץ, והמחירים נחשבים טובים יחסית למתחרים. הבשר המשווק לא מעובד כלל.

בד"ץ 'רובין': הבשר נשחט בעיקר באורגוואי. משם מביאים כ-400 טון בשנה. המחירים של רובין נחשבים במקום טוב באמצע בין 'העדה' ל'שארית'. הבשר של רובין עובד עיבוד חזק, גם זאת בעקבות הבשר הקשה המאפיין את השחיטה במדינות דרום אמריקה.

שחיטת הרב לוין: הרב לוין מרבני בואנוס אירס ותלמידו של הגרא"מ שך, שוחט בשר במשך זמן רב לקהילות החרדיות במדינות דרום אמריקה. השחיטה בראשותו נחשבת אחת המהודרות, והיא נעשית על ידי אברכים מקומיים. בתקופה האחרונה החל הבשר לטפטף גם לארץ, והוא נמכר בעיקר במכירות פרטיות. השחיטה מביאה כ-200 טון לארץ בשלב זה. הבשר נמכר בעיקר במכירות פרטיות בבתים, וקשה למצוא אותו בחנויות. המשווקים מבטיחים להגדיל את השיווק בארץ. המחירים של השחיטה המדוברת היא הזולה ביותר מבין ההכשרים.

ההכשרים הספרדים- 'בית יוסף', 'מחפוד', נווה ציון', 'ישא ברכה': מביאים ביחד 2500 טון. הגדול ביותר הוא 'בית יוסף', ואחריו 'מחפוד'. המחירים שלהם זולים בהרבה מההכשרים האשכנזיים, כשהזול ביותר זהו ההכשר של 'בית יוסף'. השחיטה נעשית בעיקר במדינות דרום אמריקה. והבשר בכל השחיטות לא מעובד כלל.

עד חג הפסח, נביא כאן, באתר 'בחדרי חרדים', סקרי שוק על מוצרים נוספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד