י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מפרסמין עושי מצווה • חשיפה

קופות הצדקה החליטו להוריד משמעותית את הפרסומות הקוראות לציבור לתרום. היוזמים - 'ועד הרבנים' - הצליחו לצרף למהלך את 'קופת העיר'. בגיוס ה'קמחא דפסחא' כבר תראו הרבה פחות פרסום

מפרסמין עושי מצווה • חשיפה
שוקי לרר

המצב הכלכלי הקשה גורם, לצערנו, לעבודה רבה בקרב קופות הצדקה. רק בערב חג הפורים האחרון נתבעו עם ישראל - ונתנו. אלפי משפחות נזקקות דפקו על דלתות בתינו, באמצעות פרוספקטים צבעוניים, סוחטי דמעות. עמודי העיתונים היומיים והשבועונים נמרחו במודעות ענק, המבשרות לקהל הרחב על התרחבות המצוקה בקרב משפחות אנ"ש, וכי אלפי משפחות חדשות נוספו למעגל הנזקקים.

למי שלא ידע, נבשר: מודעות הפרסום עולות כסף. כסף רב. התחרות בין קופות הצדקה הולידה תופעה שנראתה מוגזמת לאנשים רבים. הפרסום המאסיבי והיקר, נראה לרבים כמיותר לחלוטין.

ב'ועד הרבנים' החליט לעשות לדבר סוף. מתברר שהוצאות הפרסום מגיעות למיליוני שקלים, שהיו יכולים לעזור מאוד למשפחות רבות. אבל ב'ועד' הבינו כי הם לא יכולים ללכת על מהלך שכזה לבד. אם יפקירו את זירת הפרסום לקופות האחרות, ישארו האביונים להם הם דואגים, עם חור גדול בארנק.

כיוון שכך, יזמו ב'ועד הרבנים' פניה למתחרה העיקרית שלהם - 'קופת העיר', בבקשה להפחית יחדיו את הפרסום בעיתונים, ולהביא להפחתה ניכרת בהוצאות הפרסום. ב'קופת העיר' לא התלהבו מהרעיון, והגיבו כי לא מעט מהפרסומות שלהם ממונות על-ידי חסויות שונות.

ב'ועד' דיברו עם אנשי ביתו של הגראי"ל שטיינמן, על מנת שאלו יקדמו את הרעיון. ואכן, הרב יצחק לוינשטיין התקשר לרבני 'קופת העיר' וביקש מהם שיקדמו את המהלך. רבני 'קופת העיר', הביע נכונות לקדם את עצם המהלך, אך אמרו שאין צורך שהם עצמם יתערבו בכך, והם יורו לעסקנים להגיע לסיכומים עם אנשי 'ועד הרבנים'.

וכך, לקראת חג הפסח, צפויה ירידה משמעותית בפרסומות של ארגוני הצדקה, והכסף ינותב במלואו לנזקקים האמיתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד