י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

האם יחזור השפע? • פרסום ראשון

רשת הכוללים 'ישכר באוהלך' קיבלה הצעה לקבל מיליון ש"ח לחלוקת 'קמחא דפסחא' בתלושי רשת 'שפע שוק', ותענה לאחר קבלת תשובה מהגרי"ש. וגם: איך שוב, ברגע האחרון, נפלה הצעת פשרה?

חנות של רשת 'שפע שוק'. בקרוב מאות אברכים?
חנות של רשת 'שפע שוק'. בקרוב מאות אברכים?

פרשת 'שפע שוק' לא יורדת מסדר היום. לפני מספר שבועות קיבל הגר"י ויסבורד, ראש רשת הכוללים 'ישכר באהלך', הצעה נדיבה מאיש העסקים דודי ויסמן, הבעלים של רשת 'שפע שוק'. ויסמן הציע, כי במסגרת ה'קמחא דפיסחא' שהוא מחלק מידי שנה, תקבל רשת הכוללים בראשות ויסבורד, תלושי קנייה בסך מיליון שקלים, על מנת שאלו יחולקו לאברכים לפני חג הפסח.

ויסבורד הודה על ההצעה, אך אמר שהוא צריך להיועץ בהגראי"ל שטיינמן לפני המהלך. הגר"י ויסבורד נכנס אל הגראי"ל לשאול את דעתו, וקיבל תשובה: "לדעתי אין בעיה, אך במהלכים כאלה יש לשאול את דעתו של הגרי"ש אלישיב".

בימים הקרובים אמורה להתקבל התשובה, שאולי תספק קצת אוויר לאברכים הנזקקים.

ובתוך כך, לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי לפני כשלושה שבועות הגיע רבה של הרצליה, הגרי"י יעקובוביץ, לביתו של הגרי"ש אלישיב. הגר"י יעקובביץ' סיפר בפגישה, שהתקיימה בנוכחותו של הגר"י אפרתי, כי קיבל פנייה מדודי ויסמן, לפיה הוא מעוניין להביא לסיומו את החרם הבלתי רשמי על הרשת, ולשם כך לסגת בנושאים שכואבים לציבור החרדי. (במאמר המוסגר: הגר"י יעקובוביץ דאג בתחילת שנת השמיטה, עוד לפני שהחל החרם, להסדיר את הקבלות של רשת 'שפע שוק', על מנת שלא תיווצר בעיה של סחורה בפירות שביעית).

הגר"י יעקובוביץ הציג את רצונו של דודי וייסמן לסגור באותה שבת (לפני שלושה שבועות) 10 סניפים של חנויות שבבעעלותו, המחללים שבת, ובהמשך - מידי שבוע - להוסיף ולסגור עוד סניפים, בהתאם להסכם שייחתם.

הגרי"ש שמע את הדברים, והביע נכונות לקידום המהלך. הגרי"ש אמר כי באם יסגור ויסמן את הסניפים, יוכל לפרסם את רשת 'שפע שוק' בעיתון 'יתד נאמן'. ואכן, באותה שבת סגר ויסמן עשרה סניפים.

בצהרי יום שישי הגיע הרב יהודה יברוב מהעיתון 'יתד נאמן' אל הגרי"ש אלישיב. על פי גורמים המעורבים בנושא, העלה יברוב טענה על כך, שפרסום בעיתון 'יתד נאמן', לפני שוויסמן סוגר את כל חנויותיו בשבת, תיתן לגיטמציה לחילול השבת. יברוב הוסיף כי הדבר יכול לגרום נזק במהלכים עתידים על קדושת השבת.

הגרי"ש אמר שאם הדברים יכולים להזיק למאבקים עתידיים, הרי שאין מקום לפשרות. בעקבות כך הודיעו להגר"י יעקובביץ', כי לאחר מחשבה מחודשת הוחלט, כי אין מקום לפשרות, וכי עד שלא יסגרו כל חנויותיו של ויסמן, לא יפרסם עיתון 'יתד נאמן' את רשת 'שפע שוק'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד