כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מומחי נדל"ן למגזר החרדי: אל תמתינו

חרף המצב הכלכלי, מחירי הדירות למגזר החרדי בירושלים במחירים עד 1,200,000 שקל לא השתנו. מתווכי דירות: "המחירים לפני עלייה". מומחי נדל"ן: לא כדאי להמתין ברכישת דירה בעיר • אינפורמטיבי

מומחי נדל"ן למגזר החרדי: אל תמתינו

מאז פרוץ המשבר הכלכלי העולמי מתפרסמות ידיעות ותחזיות על ירידה בביקושים לדירות בירושלים, אבל מי שינסה לקנות דירה על סמך הפרסומים יגלה שלשוק האמיתי יש כללים משלו. המחירים במרבית הפרוייקטים לא יורדים ובדירות יד שניה יש מקומות שהם גם עולים.

על פי כתבה שפורסמה בעיתון גלובס בתאריך 26.2.2009 בחודש ינואר ירדו מכירות הדירות ב-35% בתל אביב ו-46% באיזור הצפון. בירושלים, לעומת זאת, נרשמה עליה של 120%.

כדי להבין את התופעה שוחחנו עם מספר אנשי נדל"ן ירושלמים הפועלים ברחוב החרדי. התברר שגם הם לא רואים ירידות של ממש, ובמיוחד בדירות שמחירן עד כ-1.200.000 אלף ₪.

ישראל טיברג מ"תיווך גלובל נכסים" מסביר, כי הרקע לכך נעוץ במעמדה המיוחד של ירושלים: "ירושלים תמיד נחשבה ליעד מרכזי מבחינת ביקוש והשקעה בנדל"ן בקרב יהודים דתיים המתגוררים בחו"ל, ביקוש שדווקא מתחזק על רקע המשבר הכלכלי הקשה בארה"ב והמחסור בהשקעות סולידיות אלטרנטיביות. הייחוד של היהודים הדתיים המתגוררים בחו"ל הוא כי רצונם לרכוש דירה בירושלים נובע גם מסיבות ערכיות ודתיות, כמו גם מסיבות כלכליות. בעוד הכלכלה בארה"ב מתרסקת, ישראל עדיין נחשבת לכלכלה יציבה, ואפיק ההשקעה בנדל"ן בישראל מוכיח עצמו כהשקעה נכונה לטווח ארוך", אומר טיברג.


דוד הלפגוט מ"תיווך הלפגוט" מצביע על המגמה בציבור החרדי: העדפה ברורה לרכישת דירה על פני מגורים בשכירות. המשפחות מתרחבות, הילדים מתחתנים ונולדים נכדים, כך שהביקוש לדירות ממשיך לגדול ביציבות. מנגד, היצע הדירות לא השתנה וצפוי אף לקטון בעתיד. מבחינה זו יש לזכור כי מאז ומתמיד הביקושים בירושלים העפילו על ההיצע. לדבריו, "עם קצת רצון ומחשבה ניתן לכסות משכנתא בסכום של שכירות ולהיות הבעלים של הדירה לאחר כמה שנים".

הלפגוט אומר כי עד כה, המשבר הכלכלי והתחזקות השקל מיתנו את הביקוש לדירות מצד תושבי חוץ. אולם כרגע השוק מתחיל להרגיש את התופעה מתהפכת. הדולר מתחזק ביחס לשקל ומגדיל את כח הקנייה של תושבי החוץ. באופן מסורתי, לקראת חג הפסח אנו עדים לקפיצה בביקושים לדירות הנובעת מהגעה של תושבי חוץ דתיים לארץ לחוג את חג הפסח. בפרט באזורים כמו "בעלז", "גוש 80", "עזרת תורה" ושכונת "מקור ברוך". אזור "מקור ברוך" מתגלה כמקום מאוד מבוקש בקרב הציבור החרדי בשל המיקום השקט וקרבתו לבתי כנסת, לגאולה למחנה יהודה ולתחנה המרכזית".

מר אודי בש, מנכ"ל חברת BT"-גלובל מדיה", המתמחה בשיווק ופרסום לתושבי חו"ל אומר, כי לאחרונה הוא רואה עליה בקרב מתעניינים בעיקר מארה"ב צרפת בלגיה וגרמניה. לדעתו, המשקיעים רואים בירושלים מקום יציב ובטוח יותר להשקעה מאשר נכסים המוצעים להם בארצות שמחירם ירד באופן משמעותי.


שוק הדירות לחרדים אינו נעלם מעיניהן של חברות הנדל"ן שלמדו את המאפיינים והצרכים המיוחדים של אכלוסיה זו. נדב ליסובסקי סמנכ"ל השיווק מחברת ב. יאיר, מספר כי החברה משקיעה מאמצים רבים על מנת לענות על הדרישות והצרכים של אוכלוסיה זו, על בסיס ההבנה כי הביקוש בקרב אוכלוסיה זו נותר יציב ואף צפוי לעלות.

ליסובסקי נותן כדוגמא את פרויקט "שרי ישראל", הנבנה על ידי החברה ברחוב שרי ישראל, בסמיכות לרח' יפו. כבר במיקום הפרויקט הושקעה מחשבה רבה במטרה לספק את הצרכים הרוחניים, כמו גם היומיומיים של האוכלוסייה הדתית. "בחרנו לבנות את מגדלי המגורים היוקרתיים, במיקום הסמוך לכל בתי המדרש הגדולים ולחצרות האדמו"רים אשר מצוי במרחק קצר מהתחנה המרכזית, מתחנת הרכבת הקלה ומהכניסות לעיר".

ליסובסקי מספר, כי על סמך בחינת המאפיינים של האוכלוסייה הדתית תוכננו בפרויקט שרי ישראל דירות 4-5 חדרים ופנטהאוזים, כאשר בכולן מרפסות סוכה מרווחות, ולרובן ישנן 2 מרפסות, אופציה המספקת יתרון משמעותי לציבור החרדי בירושלים. לדברי ליסובסקי מאמצי החברה השתלמו שכן הפרויקט זוכה להתעניינות של רבים מהאוכלוסייה החרדית וממשקעי חוץ דתיים באופן שחורג בהרבה מפרויקטים אחרים בארץ. גם ליסובסקי מסכים כי חג הפסח מסמן עלייה בביקושים לדירות. לדבריו כבר נקבעו פגישות רבות עם תושבי חוץ המגיעים ארצה בחג פסח הקרוב.

קישורים:
לצפייה בפרוייקט ולפרטים נוספים לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד