י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"מערכת ריגול חדרה למחשבים ברחבי העולם"

חוקרים מקנדה טוענים כי חשפו מערכת ריגול אלקטרונית שמקורה בסין, שפרצה לעשרות מחשבים בעולם וחדרה למסמכים של משרדים ממשלתיים וארגונים פרטיים. בקרוב אצלכם במחשב?

"מערכת ריגול חדרה למחשבים ברחבי העולם"

מערכת ריגול שמקורה בסין, חדרה למחשבים של ממשלות וארגונים פרטיים ב-103 מדינות, כך טוענים חוקרים קנדים. לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", המערכת, המכונה "גוסט נט", חדרה למסמכים בלפחות 1,295 מחשבים בפחות משנתיים.

החוקרים טוענים, כי המערכת הצליחה לפרוץ מחשבים בשגרירויות ומשרדים ממשלתיים ברחבי העולם וכן למחשבים במרכזיו של המנהיג הרוחני הגולה של טיבט, הדלאי למה בהודו, בריסל, לונדון וניו-יורק. לפי הדיווח, לא התגלתה חדירה למחשבי הממשל האמריקני. החוקרים סבורים כי מקורה של המערכת בסין וכי היא עדיין פעילה. אם כי, לדבריהם, ייתכן שמדובר במערכת השייכת ל-CIA ואפילו רוסיה.

המחקר נעשה בעקבות בקשתם של אנשי לשכת המנהיג הטיבטי, הדלאי למה, לבדוק את מחשביהם. למערכת שנחשפה היו יכולות בסגנון "האח הגדול" והיא מאפשרת למפעילה, בין היתר, להפעיל את המצלמה ואת הרשמקול במחשב.

עקבותיה של המערכת נחשפו במחשבים של ממשלות שונות, בעיקר בדרום ובדרום-מזרח אסיה. המערכת התגלתה במשרדי שגרירות הודו בוושינגטון ואף באחד המחשבים של נאט"ו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד