י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המולה, רעש ומהומה

הסלון באמבטיה והמטבח במרפסת, מכונת הכביסה בחדר הספרייה והכלים בחדר השינה, תפוחי האדמה במיטת התינוק, והביצים כבר נחים מתחת לשולחן בסלון • חברון גרנביץ חוויות השבוע שלפני פסח

המולה, רעש ומהומה



מספרים על הגאון מטשעבין, בעל ה'דובב מישרים', מרן רבי דב בעריש ווינדענפלד זצ"ל, שבאחד הלילות, בעת שהיה שקוע על לימודו, התעוררה לו לפתע קושיה שלא הצליח למצוא את פתרונה. לאחר לילה שלם של יגיעה והתמדה בתורה, ומשלא מצא מנוח לנפשו החליט כי למחרת בבוקר, מיד לאחר תפילת שחרית בנץ החמה (בה היה רגיל כל ימיו), ייגש לביתו של הרב מבריסק, רבי יצחק זאב סולוביצ'יק זצ"ל, ויעלה את קושייתו בפניו.

למחרת עם שחר, כשסיים את התפילה, הזדרז הגאון מטשעבין לביתו של הרב מבריסק, שהופתע מאוד מהביקור בשעה כה לא שגרתית. ראש הישיבה התקבל בכבוד רב ובהארת פנים מיוחדת, ושני ענקי העולם התיישבו ולבנו את הסוגיה באריכות.

משבאה קושייתו של הטשעבינר על פתרונה והתירוץ הניח את דעתו, פנה אליו המארח בעדינות, ואמר כי אמנם קושיה עצומה הייתה לו, ואין ספק שחשוב היה להגיע לעמק השווה, אך מה בער לו להגיע לביתו דווקא באמצע הלילה?

מסתבר, כי הרב מבריסק, היה כה שקוע בתלמודו, עד ששעת בוקר מוקדמת זו עדיין הייתה מבחינתו אמצע לילה - וטרם בא על יצועו.


אין ימים יפים וחווית ילדות ו"גרסתא דינקותא" יותר משבוע זה: הבית כמרקחה, הסלון באמבטיה והמטבח במרפסת, מכונת הכביסה בחדר הספרייה והכלים בחדר השינה, תפוחי האדמה מאוחסנים במיטת התינוק, והביצים כבר נחים בשלווה מתחת לשולחן בסלון, המזרונים נישאים למרפסות, הספרים תלויים בחלונות ככביסה לחה, וכל דרדק כבר נושא בחיקו "תעודת מתמחה" בחביטת מזרונים וקרצוף פאנלים באקונומיקה.

כל אדם, וגילו יהיה מופלג ככל שיהיה, יכול לספר ולתאר בפניכם את חוויותיו במחוזות ילדותו, בימים אלו של השבוע שלפני חג פסח - ההכנות הקדחתניות, הניקיון, הקניות, גרירת שקי התפוח אדמה, הבצל והגזר.

חביבים מצוות על ישראל, ואין ספק שכל ההכנות הללו נעשות בחרדת קודש, לקראת חג החירות הממשמש ובא. אך בטוחני כי אין אדם שכה שקע בהכנות לחג ובמירוק הבית, עד שאינו שם לב לשעון ויכול לעשות לילותיו כימים, מבלי משים לב. כי אף אחד מאיתנו אינו מסוגל להגיע לדרגה כה גבוהה של הרב מבריסק, עד כי אינו שם לב למחוגים הזזים, לשעה המאוחרת, ולעייפות המצטברת.

בתוך כל המולת ההכנות, הרעש והמהומה, צריך לזכור כי ישנם פעוטות הנמים את שנת הלילה, ישנם אנשים שישנים, וצריכים להתעורר לעמל יומם, ולכן יש להיזהר שלא להיגרר חלילה ל"מצווה הבאה בעבירה".

לבקשת רבים שהתקשרו, שלחו פקסים ובקשו את התייחסותי לנושא, הטור מוקדש לכם באהבה.



הטור יופיע ביום רביעי ברשת 'קו עיתונות דתית'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד