כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מפצלי הדירות לא יקבלו פטור ממס שבח

לפי אתר 'כלכליסט', בעת המכירה ייהנה המוכר מפטור בגין יחידה אחת, ואילו בגין שתי היחידות האחרות הוא יידרש לשלם מס שבח רגיל. ההחלטה כבר יושמה ברחובות

מפצלי הדירות לא יקבלו פטור ממס שבח


פסיקה חדשה של ועדת ערר מס שבח קובעת כי בעת מכירת דירה שפוצלה והושכרה לכמה שוכרים הפטור ממס שבח יינתן רק עבור חלק מהדירה. כך מדווח אתר 'כלכליסט'.

החלטת הוועדה יושמה לראשונה לפני כשבוע בנוגע לדירת מגורים ברחובות, שלגביה הוחלט כי בעת המכירה ייהנה המוכר מפטור בגין יחידה אחת, ואילו בגין שתי היחידות האחרות הוא יידרש לשלם מס שבח רגיל.

באותו מקרה מכרו בני הזוג את יחידות הדיור עם הסכמי השכירות והקונה המשיך להשכיר את הדירות. נציג מס שבח מצא כי הנכס מושכר לשלושה שוכרים שונים וביקש לראות בו שלוש דירות מגורים. ועדת הערר אישרה את קביעתו של מנהל מס שבח וקבעה כי למצב העובדתי של הנכס ביום המכירה השפעה מכרעת על הזכאות לפטור ממס.

לפי החלטה זו, כאשר אדם מוכר דירה רגילה בשווי 3 מיליון דולר הוא זכאי לפטור מלא על כל התמורה, אולם אם היה מפצל את הדירה לשלוש יחידות נפרדות זהות, בשלב המכירה יזכה לפטור בגין מיליון דולר בלבד. מס השבח יחושב בשיעור של 20%–46% והוא ייגזר מהתמורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד