י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אלבום חדש למלחין אנא בכוח

עובדיה חממה, אחד מגדולי היוצרים במוסיקה היהודית העכשווית משיק את אלבום שירי הקודש השני שלו - "כשהנשמה מאירה", שהוא בעצם האלבום השביעי בסך הכול מבית היוצר של עובדיה חממה.

אלבום קודש. עטיפת כשהנשמה מאירה
אלבום קודש. עטיפת כשהנשמה מאירה

האלבום שהביא לו את הפרסום והמודעות - "שמים וארץ" אי שם בשנת תשס"ו, זכה להערכה תרבותית חשובה ואף נמכר בלמעלה מ- 30000 עותקים. הפרשנות המוסיקלית שנתן חממה לפיוט "אנא בכח" הפליאה לרגש ולהפעים את כל גווני הציבור, הדתי והחילוני כאחד ואף היה הראשון שסימל את חדירת שירי קודש ללב ליבו של ה"פלייליסט" בכל תחנות הרדיו. חממה היה הראשון שהעיז להציג לקהל חילוני את מילות הפסוקים כמשהו שמאפשר לכל אדם יהודי להתחבר למורשת שלו עצמו. גם האלבום החדש "כשהנשמה מאירה", הוא מיזם רחב יריעה ורב משתתפים ומהווה המשך ישיר ל"שמים וארץ". חממה ממשיך לפרוץ דרך אל מעבר למחוזות הז'אנר ומגבלותיו.



סיפור האמונה המחזקת שמלווה כמעטפת את האלבום, מכנס בתוכו רסיסי ניסים, גלויים ונסתרים, המנצחים רגעי משבר באמונה גדולה, דרך אותם ניסים פרטיים של גיבורי שיריו:
דוד פרידמן - הוא ניצול שואה שהציל עמו ניגון קדוש מן השריפה.
צור קוזיק - הוא חתן בר מצווה שהחלים בדרך נס מפציעתו הקשה בפיגוע טרור.
שושנה בצרי - נכדת הצדיק הרב המקובל דוד בצרי, שקמה לתחייה מפציעתה האנושה הרבה בזכות כוחה של תפילה.

פרויקט כשהנשמה מאירה מצרף חיבורים כמעט בלתי אפשריים בשירת האמונה. וכך נמצאים יחד גד אלבז חמי רודנר, שלמה בר, גיל עקיביוב, שולי רנד ארז לב ארי, אהוד בנאי אילן דמרי, ברי סחרוף, שלומי שבן, משפחת ואך האחים איציק ואבישי אשל וחיים ישראל וחיבורים מרשימים נוספים, שלא יכלו להתממש אלמלא נקודת המבט המוסיקלית הרחבה של חממה ויצירתו.

מפגש העולמות בין הפיוט המזרחי ספרדי ומסורת הרוק המערבי האיכותי מהן נחצבה משנתו המוזיקלית של חממה, יוצר חוויה מוזיקלית מרתקת בה המוזיקה איננה עוד בידור ואמצעי פרסום , אלא כלי- שרת השואף לנשגב.

את האלבום החדש תפיץ חברת המוסיקה החסידית הגדולה בישראל, גרינטק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד