כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טוב מאוחר מלא כלום

סקר TGI הסוקר בנפרד את המגזר החרדי, שיצא באיחור של חצי שנה, מדרג את אחוזי החשיפה של העיתונים החרדים. במקום הראשון: עיתון 'משפחה'. 'המבשר' וקול ברמה' עדיין לא נסקרו

טוב מאוחר מלא כלום

מזה כ-14 שנים פועל בארץ מכון המחקר והסקרים TGI. סקרי העומק שנערכים במסגרת המכון, משמשים את משרדי הפרסום ואת החברות הגדולות במשק לצורך חלוקת עוגת הפרסום, לפי נתח השוק של המדיה.

הסקרים שמבצע המכון הינם עמוקים ויסודיים. הסקר, המתפרס על פני מספר עמודים, נשלח בדיוור ישיר לבתים, והפילוח המתבצע לאחר קבלת התוצאות, כמובן בצורה סטטיסטית, משקף את הצרכים של כל אחד מאיתנו. לצורך המחשה נסביר, כי מבצעי הסקר יגידו לכם באיזה סוג שמפו משתמשת משפחה חרדית באשקלון, ואיזה סוג סיגריות מעשן אב המשפחה המסורתית בבת ים.

מטבע הדברים, פרסום הסקר גורם למתח במשרדי הפרסום, במערכות כלי התקשורת, ובחברות המובילות במשק.

עד השנה לא בוצע סקר נפרד שפילח ומדד את הרגלי הצריכה והקריאה של הציבור החרדי, ולמגזר החרדי ניתן מקום מיוחד בסקר הכללי.

לפני שנה, בעקבות טענות שונות על אי דיוקים בתוצאות הסקר, החליטו במשרדי הפרסום הפונים למגזר החרדי להרים את הכפפה ולהזמין סקר מיוחד שיפלח רק את הציבור החרדי. לצורך העניין, חרדי נקבע כמי שאוכל מהדרין, אינו מחזיק בביתו טלוויזיה, ושולח את ילדיו למוסדות חינוך חרדיים.

ואלו תוצאות חשיפת העיתונות החרדית:

אמצע השבוע-

המודיע: 26.8% יתד: 46.2%

סוף השבוע:

משפחה: 35.9%. המודיע ו'יתד נאמן': 25.5% כל אחת. בקהילה: 21.2%. . יום ליום:6.6%.

יצוין, כי עיתון 'המבשר' ורדיו 'קול ברמה' עדיין לא נסקרו.

גם חצי שנה לאחר פירסום הסקר אומרים גורמים בענף הפירסום ל'בחדרי חרדים' כי הסקר הוא הדלפה מחברת TGI, ואינו הסקר הסופי. בענף הפירסום יש זעם גדול על הפירסום המוקדם ומוסיפים, כי בסופו של דבר, יכול להיות שהתוצאות יהיו שונות מהמתפרסם כעת.

לפני כחצי שנה אמור היה להתפרסם הסקר, אך הוא נדחה ותוצאותיו הראשוניות לא פורסמו.

מה קרה?

ובכן, הדעות חלוקות.

משרדי הפרסום טענו כי התוצאות שהתפרסמו אינם משקפות את התוצאות האמיתיות, וכי הסקר נכשל כישלון חרוץ. בחברת TGI אמרו ל'בחדרי חרדים': כי עלו טענות על חוסר דיוק בסקר, ועל כן הוחלט להרחיבו מ- 500 משתתפים לאלף משתתפים. ובאמת, לאחר כחצי שנה, הסקר מתפרסם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד