י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ויזניץ' שוקלת הליכה לאופוזיציה • חשיפה

בכיר בחסידות ויזניץ' מבהיר ל'בחדרי חרדים': "מוזס לא נמנע. לא הייתה הצבעה" • "מוזס קיבל הוראה חד משמעית לתמוך ב'אגודת ישראל', והבהיר זאת לליצמן לפני ההצבעה" • "פרוש בגד. מבחנתינו הכל פתוח"

חותמים על ההסכם. לא הייתה הצבעה
חותמים על ההסכם. לא הייתה הצבעה


בחסידות ויזניץ' לא יודעים מאיפה זה נפל עליהם. איך מריבה פנימית בין הח"כים משה גפני ויעקב ליצמן הפכה אותם ללשון מאזניים, ולגורמת המרכזית בניצחונו של ח"כ מאיר פרוש.

כלי התקשורת (ביניהם אתר 'בחדרי חרדים') פרסמו בקול רעש גדול, כי חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, נמנע בהצבעה על ראשות ועדת הכספים, והימנעותו הפכה לסדין אדום בפני ה'סיעה המרכזית' של גור. ההימנעות הפכה את הפסדו של ליצמן מהפסד - לתבוסה.

השעות הראשונות עברו על כולם בהלם מוחלט. אף אחד לא דיבר. אבל כעבור מספר שעות מתעוררים בחסידות ויזניץ' ויוצאים במתקפה.

בכיר בחסידות ויזניץ' (בכיר מאוד), אומר הערב לאתר 'בחדרי חרדים': "מעולם לא התראיינתי לתקשורת. אבל 'עת לעשות לה' הפרו תורתך'. נעשה לנו עוול, ואנחנו כאן בכדי למחות על זה". הבכיר נשמע כעוס מאוד, קולו רועד. הוא רוצה להבהיר את הצריך ביאור - ומהר.

• איזה עוול נעשה לכם?

"אני רוצה לגולל את כל מה שהתרחש היום בישיבת הסיעה. כל מי שאומר אחרת פשוט משקר. הישיבה נפתחה על-ידי יעקב ליצמן שאמר: היות וקיבלתי הוראה מהאדמו"ר מגור שלא לקחת תפקיד ממשלתי, אני רוצה את ועדת הכספים. כאן אמר חבר הכנסת משה גפני: גם אני קיבלתי הוראה מהגרי"ש והגראי"ל לקחת רק את ועדת הכספים. ליצמן שאל את פרוש: במי אתה תתמוך לראשות הוועדה - ופרוש ענה חד משמעית שיתמוך בגפני.

"בשלב הזה, נמלט יעקב ליצמן מהחדר. מוזס קם אחרי ליצמן, ויצא מן החדר. לאחר שהחליפו בינהם מספר משפטים, חזר מוזס אל החדר.

"לאחר חזרתו של מוזס, המשיכה ישיבת הסיעה. שם הוחלט על חלוקת התיקים. מוזס לא נמנע בהצבעה. לא הייתה הצבעה. אם הייתה הצבעה, הוא היה מצביע חד משמעית לטובת ליצמן".

• אם זה נכון, למה הוא לא עזב את החדר, או מחה על ההחלטות?

"מוזס לא נציג של עצמו. הוא מקבל הוראות מהרבנים. וההוראה שהוא קיבל הייתה חד משמעית: הולכים עם 'הסיעה המרכזית'. ליתר דיוק: עם 'אגודת ישראל'. הדבר הזה הובהר ל'סיעה המרכזית', לא פעם ולא פעמיים. עוד הבוקר אמר מוזס לליצמן כי הוא יתמוך בו בהצבעה. איך אפשר להצביע נגד המפלגה שלך? זה לא קשור לסיעה המרכזית, פרוש בגד בסיעה שלו. הוא לא עזב את החדר כי הוא לא תאום סיאמי של ליצמן. אבל אם הייתה הצבעה, הוא היה מצביע לטובת ליצמן. חד-משמעית".

• למה הוא לא יוצא לתקשורת ואומר את הדברים?

"כמו שכולם יודעים, מוזס יודע ואוהב לדבר. היום הוא לא רצה להתראיין. עמדתו היא, שבעת מלחמה עדיף לא לדבר. כשיורים לא מדברים. אבל הוא כועס מאוד על הכתבים שדיווחו כאילו הוא נמנע. זה פשוט שקר. הוא התקשר לכתב ושאל אותו: למה הוא משמיץ אותו?".

• מה יקרה עכשיו בוויזניץ'? יכול להיות שתלכו לאופוזיציה עם גור?

"אצלנו עכשיו הכל פתוח. אנחנו עדיין מזועזעים. אני לא מדבר עם התקשורת בימים כתיקונם, ונשלחתי במיוחד להבהיר את הדברים. מבחינתינו הכל פתוח. גם אופוזיציה. אנחנו אחרי שבר גדול. רעידת אדמה של ממש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד