י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'משכן תכלת': קו חדש ליצור טליתות

'משכן התכלת' יפתח קו חדש ליצור טליתות מהודרת תחת המותג 'חותם', בכשרות בד"צ העדה החרדית ירושלים. למניעת זיופים, לכל טלית וציצית תצורף לאחת מכנפות הציצית מדבקה מיוחדת ומקודדת

חברי הבד"צ מעל מכונת האריגה
חברי הבד"צ מעל מכונת האריגה


בסיור מיוחד במפעל 'משכן התכלת' בבאר שבע, הנחשב למפעל הגדול והמוביל בישראל לתשמישי קדושה, החליטה הנהלת המפעל לפתוח קו חדש ליצור טליתות מהודרות, תחת כשרות בד"צ העדה החרדית.

בסיור המיוחד השתתפו חבר הבד"צ הגאון הרב נפתלי צבי הרץ פרנקל, בודק השעטנז של הבד"צ העדה החרדית, הרב נחום וויס, המשגיח מטעם הבד"צ הרב מאיר הורביץ, ומנהל ועד מפקחי סת"ם שע"י בד"ץ העדה החרדית הרב בנימין לובין.

מנכ"ל 'משכן התכלת', שלמה אברהמי, הציג בפני חברי הבד"צ את כל התהליך הארוך של יצור הטליתות והציציות, החל מגזיזת הצמר והגעתו אל שערי המפעל ועד שלב הגעת הטליתות והציציות לחנויות. אברהמי ציין, כי פרשת גילוי השעטנז בטליתות המיובאת מתוניס נובעות מן העובדה כי הטליתות יוצרו במפעלים המייצרים גם שטיחים ובדים אחרים ממשי ומפשתן. "כאן, במשכן התכלת מייצרים רק טליתות. אין מציאות של חוטי או בדי פשתן כלל וכלל, לבד מהצמר שמגיע למפעל מהחברות הגדולות בעולם באוסטרליה וניו-זינלנד, העומדים תחת התקנים המחמירים של תקנים בינלאומיים כדוגמת ISO. כמו כן, המפעל מנוהל ע"י שומרי תורה ומצוות, המפעל עומד תחת פיקוח של משרד התמ"ת וחוק הגנת הצרכן".

הנהלת המפעל הציגה למשלחת הבד"צ את תפקידן של כל מכונות הענק. במהלך הסיור הוצגו בפני המשלחת גלגלי חוטי השתי, מכונות האריגה הרבות שבהן נקלטים חוטי השתי והערב, בתי הנירים, הבוכיאר ותהליך ההלבנה, האשפרה והגיהוץ שבו בד הצמר מולבן ועובר ישור, גיהוץ וחיתוך.

בודק השעטנז מטעם הבד"צ אף קיים במחסן המפעל בדיקות יסודיות של כל חוטי התפירה ובדי הצמר באמצעות מיקרוסקופ משוכלל, ובדק את רכיבי החוטים והבדים.

במהלך הבדיקה ציין המשגיח מטעם הבד"צ כי ההשגחה כוללת בדיקות מדגמיות על כל הסחורה ופיקוח על המשלוחים וארגזי החוטים המגיעים למפעל. אברהמי ציין בפני חברי המשלחת, כי כל אחד ואחד מוזמן לבוא ולבקר במפעל 'משכן התכלת' ולעמוד מקרוב על תהליך היצור שנעשה תחת השגחה מלאה, עם כל ההידורים.

בסיום הסיור החליטה הנהלת המפעל על הקמת קו יצור מיוחד של טליתות מוגמרות החל מעד כלה תחת הכשרות של בד"צ העדה החרדית שישווקו תחת המותג "חותם". יצור הטלית יעמוד תחת פיקוח הדוק, בתכלית הכשרות, בכל ההידורים, עשויים מ-100% צמר רחלים נקי, בלי שום תערובות מינים אחרים.

בדי הציצית יעשו אך ורק מבדים שחייבים בציצית לדעת כל הפוסקים, תוך השגחה על ריבוע הקרנות, מיקום החורים ומידות פתח בית הצוואר. בטליתות אלו גם תהיה השגחה על עבודת הקשירה, בהשגחה מלאה בעבודת יד "לשם מצות ציצית" מתחילת הטוויה ועד גמר השזירה. קשירת הציציות בטליתות תיעשה ע"י יר"ש "לשם מצות ציצית" בפיקוח מיוחד מטעם הבד"צ. למניעת זיופים, לכל טלית וציצית תצורף לאחת מכנפות הציצית מדבקה מיוחדת ומקודדת (הולוגרמה).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד