י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר TGI ייעודי למגזר החרדי: יתד נאמן מנצח

יתד נאמן מנצח בסקר TGI למגזר החרדי והוא העיתון החרדי הנקרא ביותר. בסופי שבוע, מוביל 'משפחה' עם 31.9%, יתד נאמן והמודיע עם 25.5 ובקהילה במקום הרביעי עם 21.2% • התוצאות המלאות

יעקב לבין, מנכ"ל יתד נאמן
יעקב לבין, מנכ"ל יתד נאמן

יתד נאמן מנצח בסקר TGI למגזר החרדי והוא העיתון החרדי הנקרא ביותר. החלוקה החינמית של ימי שלישי של העיתון הזניקה את נתוני החשיפה של העיתון – כך עולה מסקר TGI הייעודי למגזר החרדי. יתד נאמן זוכה לחשיפה של 46.2% בימי חול בקרב המגזר החרדי, לעומת 26.8% להמודיע.

בהודעה שפירסמה TGI נכתב: "ענף השיווק המגזרי ובתוכו המגזר החרדי, קופץ קפיצת מדרגה משמעותית ברמה יכולת תכנון השיווק והמדיה, עקב הצטרפותו לקהל משתמשי בסיס הנתונים השיווקי TGI. זאת עקב יוזמה של איגוד חברות הפרסום ומשרדי הפרסום במגזר החרדי (אפיקים, בולטון פוטנציאל, גל אורן, טריו, מגזרים, מימד, מקאן Cultures ו-Sectors), לספק לקהל לקוחותיהם מידע על פי סקר TGI ייעודי. המדגם מבוסס על הגדרה מיוחדת של "חרדיות" (הכוללת, מעבר להצהרה האישית של הנשאל, סינון על בסיס אי צפייה בטלוויזיה, סוג הכשרות וסירוב ללכת לים לחוף מעורב). כמו כן בוצע דגימה גיאוגרפית ייעודית. אפיון וביצוע הסקר נעשה בתיאום, פיקוח ובקרה של וועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום ומשרדי הפרסום במגזר החרדי. תוצאות הסקר משקפות את תמונת המצב של שנת 2008, על בסיס מדגם של 1,000 נשאלים. בעתיד יתעדכן המאגר באופן מתגלגל על בסיס חצי שנתי כאשר יתווספו לו 500 נדגמים חדשים שיחליפו את הנדגמים הישנים במאגר (FIFO)".

עוד עולה מהסקר, לגבי חשיפה של העיתונות החרדית בסופי שבוע, כי עיתון משפחה מוביל עם 31.9%, יתד נאמן והמודיע שווים עם 25.5 ובקהילה במקום הרביעי עם 21.2%.

יום ליום עם 6.6%, כל העולם כולו עם 5.5%, המחנה החרדי עם 5.1%, העולם החרדי עם 4.8%, כפר חב"ד עם 4.7%, ואידיש שטראל עם 2.1%.

בגזרת המקומונים, קו עיתונות דתית הוא העיתון היחיד שנספר והוא זוכה לחשיפה של 37.5% (בנטרול חפיפה של העיתונים השונים). שיעור ההאזנה לרדיו קול חי הוא 31.0%.

בהודעה נאמר עוד כי "ממצאי הסקר עולה כי מדובר במגזר בעל פוטנציאל חשוב לגורמי השיווק בישראל, בעקבות השימוש המגוון במוצרים ושירותים שונים מחד ומאידך מבחינת סגנון חיים, אופיין קהל הטרוגני, המהווה הזדמנות למשווקים מתוחכמים המצליחים לאתר ולנצל את הבידול שקיים במגזר תוך יצירת אסטרטגיה שיווקית, פרסומית ומדיה שפונה לקהל יעד הממוקד ובשפה תקשורתית מתאימה".

מבחינת הרגלי צריכה של מוצרים ושירותים, מדובר בקהל שמתפתח עם הזמן ובמיוחד בקרב קבוצה גדולה של הצעירים (18-24). למרות החדירה הנמוכה יחסית של האינטרנט, מעל 35% מדווחים על גלישה במקום כלשהו ובקרב גילאי 18-24 זה עומד על כ-46%.

בנושא תקשורת סלולארית, למרות שחדירת הטלפונים הסלולאריים נמוכה יותר בקרב המגזר לעומת כלל האוכלוסייה, כ-29% מדווחים כי יש להם יותר מקו טלפון סלולארי אחד לעומת כ-23% בקרב כלל האוכלוסייה.

בעניינים פיננסיים, 61% מחזיקים כרטיס אשראי (לעומת מעל 80% מכלל האוכלוסייה), ו-34% מדווחים על משכנתא פעילה (כ-4.0% מכלל המגזר 18+ לקחו בשנה האחרונה) לעומת כ-29% בכלל האוכלוסייה.

בנושא מוצרים לבנים, כ-69% מדווחים כי יש למשק הבית מיקסר (62% בקרב כלל האוכלוסייה), 59% מדווחים כי יש להם מעבד מזון (53% בכלל האוכלוסייה) ול-55% יש מייבש כביסה (כ-45% בכלל האוכלוסייה).

59% שותים משקאות בטעם קולה לפחות פעם בשבוע (לעומת כ-44% בכלל האוכלוסייה), זאת לעומת 39% ששותים מים מינרלים לפחות פעם בשבוע (לעומת 57% בכלל האוכלוסייה). 44% אוכלים מוצרי מזון מן הצומח לפחות פעם בשבוע לעומת כ-20% בכלל האוכלוסייה.

מניתוח המאגר, מתברר כי קיימים הבדלים מהותיים בין הפלחים השונים במגזר – והסטריאוטיפים שמגלים דומים לאלה הנבחנים באותם קהלי יעד בכלל האוכלוסייה. לדוגמה בניתוח אוכלוסיית הגברים ניתן לראות כי: 56% מהגברים רוצים "להגיע רחוק בקריירה" שלהם (אינדקס* של 125 או 25% מעל רמת ההסכמה בקרב כלל המגזר). 44% מעדיפים להשתמש באמצעים האלקטרוניים המתקדמים כאשר אפשר (אינדקס 119), 43% מתעניינים באירועים (פוליטיים) בינלאומיים (אינדקס 127).

לעומת זאת כאשר מנתחים את אוכלוסיית הנשים החרדיות ניתן לראות כי הנשים מעודכנות ומודאגות מבחינת תזונה טובה ולא משמינה: 56% מקפידות לאכול פחות שומנים (אינדקס 118), 55% עושות פעילויות ספורט לפחות פעם בשבוע (אינדקס 111), 49% נהנות לעשות קניות של בגדים (אינדקס 136), 38% קולטות רעיונות לריהוט ממאמרים בעיתונות (אינדקס 130).

בהיבט הגיל, קבוצת הצעירים (גילאי 18-24) מהווה קהל מעודכן ושאפתני. 60% רוצים להגיע רחוק בקריירה שלהם (אינדקס 133), 59% (אינדקס 130) טוענים שמוזיקה הינה חלק חשוב בחייהם. הם מודעים לפרסום ומחפשים פרסום שיגרום להם לצחוק (53%, אינדקס 145), 50% שמים לב לשלטי חוצות (אינדקס 132), 41% אוהבים לפנק את עצמם במזון אפילו אם הם יודיעם שזה לא בריא (אינדקס 131) ו-31% רואים את עצמם כאדם אופנתי "עם סגנון" (אינדקס 138).

גילאי הביניים (גילאי 25-44) יותר מודאגים מסדר היום העמוס שלהם (59% "לא דואגים" לעצמם, אינדקס 110) ו- 37% (אינדקס 114) נוטים לקנות את המוצרים שהילדים מבקשים. 26% מפלח זה רק רוצים "לאכול, לשתות ולנוח" כאשר הם בחופש (אינדקס 121).

בקבוצת הגיל 45+ קרוב למחצית (44%, אינדקס 153) מתארים את עצמם כ"פטריוטיים" ו-57% (אינדקס 127) מעדיפים לקנות מוצרי "כחול ולבן". בנוסף, ל-66% מפריע שבזמן האחרון "ישראל מושפעת מידי מהתרבות האמריקאית" (אינדקס של 115 לעומת כלל המגזר). כמוכן, קהל זה יותר מודאג בנושאים כגון איכות הסביבה ותזונה טובה. 43% מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים שאינם מזיקים לסביבה (אינדקס 137), 49% מאמינים שאנשים חייבים למחזר (אינדקס 124) ו-36% בד"כ בדיאטה ובניסיון להוריד משקל (אינדקס 124).

איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר: "TGI שמחה להמשיך להיות שותפה לקידום המקצועי של ענף השיווק והפרסום ולראשונה, בשיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום, לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח ה"מגזרי". זאת כמובן בנוסף לכלי המחקר TGI בוגרים וסקר SMI (Sector Media Index) מבית TGI למגזר הערבי [סקר יעודי שהושק לאחרונה] , אשר בעולם הדינמי של מפת התקשורת בישראל מספקים, בצורה אובייקטיבית, את התמונה האמיתית על המגמות ושעורי הקריאה /חשיפה של גורמי המדיה השונים. מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה, זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד המאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת TNS טלגאל ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI חרדי מבוסס על מדגם מייצג של 1,000 מרואיינים (בשנה) במגזר החרדי בגילאי 18+.

קישורים:
מקור: פשקוויל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד