י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההחלטה הראשונה של ביבי: ביטול הקמת הבית הכחול-לבן

במערכת הבחירות התחייב נתניהו כי ההחלטה הראשונה של ממשלתו תהיה לבטל את התוכנית לבנות מעון חדש לראש הממשלה, על שטח של כ-11 אלף מטרים רבועים, על פי מודל הבית הלבן

הפרויקט הגרנדיוזי
הפרויקט הגרנדיוזי


לפחות הבטחת בחירות אחת מתכוון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים כבר ביום ראשון, בישיבת הממשלה הראשונה של כהונתו: נתניהו יביא לאישור השרים החלטה שמבטלת את פרוייקט "אלמוג" להקמת בית ראש הממשלה ומעון ראש הממשלה החדש בירושלים, שעלותו כ-650 מיליון שקלים.

ב-8 בפברואר, יומיים לפני הבחירות לכנסת, הביא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לאישור השרים את הפרויקט - מבנה מפואר וגדול שיועד להיות מוקם בקריית הממשלה, מול משרד החוץ ולכלול עשרות משרדים לעובדי משרד ראש הממשלה, אולמות לקבלות פנים ומסיבות עיתונאים וחדרי ישיבות לוועדות השרים השונות. בנוסף, היה אמור המבנה לכלול גם מעון חדש לראש הממשלה, במקום זה שממוקם ברחוב בלפור בירושלים.

ביום שבו אושרה ההחלטה הכריז נתניהו, אז יו"ר האופוזיציה, כי ההחלטה הראשונה שתקבל ממשלתו היא ביטול הפרויקט. נתניהו טען כי מדובר בפרויקט מגלומני, שמהווה בזבוז לא נחוץ של כספי ציבור, בתקופה של משבר כלכלי. מקורבי אולמרט תקפו אז את נתניהו וטענו כי התכנית המקורית להקמת המבנה אושרה כשהוא היה ראש ממשלה.

ישיבת הממשלה הראשונה תעסוק בעוד שורה של נושאים. צבי האוזר, מזכיר הממשלה החדש, שמינויו יאושר על ידי השרים, יציג את תקנון עבודת הממשלה החדש. לאחר מכן יאשרו השרים מינויים שונים ויתקיים דיון על נושאים אזרחיים-כלכליים, ובראשם תקציב המדינה לשנים 2009-2010.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד