כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

בוימלגרין צריך נס

'בוימלגרין קפיטל' פירסמה דו"חות באיחור: הפסד של 437 מיליון שקל ב-2008 והערת "עסק חי". החברה על סף איבוד השליטה ב'אזורים'. מנכ"ל החברה: "בגלל הסיטואציה אנו פתוחים לדבר על הכול"

יאבד את 'אזורים'? בוימלגרין
יאבד את 'אזורים'? בוימלגרין


חברת 'בוימלגרין קפיטל' שבשליטת איש העסקים ר' שעיה בוימלגרין, פירסמה לפנות בוקר (ו') - באיחור של 3 ימים - את תוצאותיה הכספיות של החברה לשנת 2008. מהדוחות עולה: החברה הפסידה בשנה החולפת 437.4 מיליון שקל.

הכנסות החברה דווקא עלו ב-19.5% והסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל, אלא שהחברה מחקה 242 מיליון שקל מירידת ערך מוניטין של נכסים. עלויות המימון גדלו ב-51% לעומת 2007, והסתכמו ב-462.4 מיליון שקל.

בנוסף, לדו"חות של החברה מצורפת הערת "עסק חי".

למעשה, אם בחודשים הקרובים לא יתרחש נס, הרי ש'בוימלגרין קפיטל' עומדת לאבד את האחזקה המשמעותית ביותר שברשותה - 64% ממניות חברת הנדל"ן 'אזורים'.

בחודש הבא צריכה 'אזורים' לפרוע 16.5% מהקרן של אג"ח א' בתוספת קופון של 6.7%, ולשלם קופון של 7.25% בגין אג"ח ג'. סדרה א', שאינה כוללת ביטחונות, נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1,000%, וסדרה ג' שבה יש שעבוד מדרגה שנייה (אחרי בנק מזרחי-טפחות על מניות אזורים, נסחרת בתשואה של 227%.

באסיפה משותפת של מחזיקי שתי סדרות האג"ח של 'בוימלגרין קפיטל', אמר אתמול מנכ"ל החברה, גיל טובול: "לחברה אין כרגע המקורות לשלם. התוצאה של מימוש נכסים בתנאים הנוכחים זה אפס טוטאלי. צריך להגיע להסדר כולל שייתן לחברה את השקט התעשייתי ואת הזמן עד שהנכסים ישביחו את עצמם. אסור לתת לנכסים של החברה להמשיך לדמם. בגלל הסיטואציה אנו פתוחים לדבר על הכול".

ככל הנראה, ההסדר יכלול המרת חוב למניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד