י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הטעית? שלם 200 אלף יורו

עתירה יצוגית שהוגשה נגד יבואנית סוכריות 'תיק תק', בטענה שהטעתה בנוגע לכשרות, הסתיימה בפשרה: החברה תעביר 200 אלף יורו למימון קרן פיקוח של רבנים מישראל על כשרות בחו"ל

סוכריות. צילום אילוסטרציה
סוכריות. צילום אילוסטרציה




לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לתביעה יצוגית נגד יבואנית הממתקים 'ליימן שליסל'. התובע, אופיר פיקהולץ, טען כי על חפיסת הסוכריות 'תיק תק' ששיווקה יבואנית הממתקים צוין, כי המוצר כשר בהשגחת הרבנות ברזיל ובאישור הרבנות בישראל. אולם, לטענתו, תוקף אישור הכשרות של המוצר פג בסוף שנת 2005. תביעתו היצוגית התייחסה לתקופה בה שווק המוצר מיום 1.1.06 ועד ליום הגשת התביעה.

הנתבעות טענו, בין היתר, כי המוצר היה כשר, וכן כי לא נגרם למבקש כל נזק. עוד נטען כי אין מקום לאשר את התביעה כתביעה ייצוגית.

השבוע, הודיעו הצדדים כי הגיעו ביניהם להסכם פשרה, ובקשו כי בית המשפט יאשר אותו. עיקרו של הסכם הפשרה הוא כי תוקם קרן, שתשמש למימון פעולות הנדרשות לפיקוח רבנים מישראל על כשרות בחו"ל - למוצרים המיובאים לישראל באישור הרבנות לישראל. למימון פעולות
הקרן, תעביר סכום של 200,000 יורו, בלא להודות בטענה כלשהי מטענות העותר.

הצדדים הסבירו כי הסכם הפשרה הוא ראוי, שכן הוא נועד לפתור את הבעיה של השגחה על כשרות ממרחקים. עוד נטען, כי הצורך במתן פיצוי לציבור מתחייב, שכן אין דרך מעשית לפצות באופן אישי את חברי הקבוצה התובעת.

השופטת רות רונן קבעה בהחלטתה כי "המנגנון שעליו הוסכם בין הצדדים, הוא מנגנון שיש בו כדי להועיל לחברי הקבוצה, או לפחות לרובם. חברי הקבוצה הם אוכלוסייה של אנשים שצורכים מאכלים כשרים. הפגיעה הנטענת בהם היא באישור הכשרות ובנזק שנגרם להם כתוצאה מכך. המנגנון נושא הסכם הפשרה אמור לשפר את מצבם של חברי הקבוצה מעבר למצב שהיה קיים ערב כניסתו של הסםכ הפשרה לתוקף, בכך שהסיכון שהם יצרכו מוצרים לא כשרים שיוצרו בחו"ל - קטן".

תודתינו לניק 'מסטוגי' על העברת המידע

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד