י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מגבלות חדשות על תרופות לתינוקות

בעקבות מקרי מוות של ילדים בארה"ב, משרד הבריאות אוסר על רוקחים לספק תרופות נגד צינון ושיעול לתינוקות בני פחות משנה. ילדים עד גיל שש יוכלו לקבל את התרופות רק במרשם רופא • הסיבה:

 מגבלות חדשות על תרופות לתינוקות


אגף הרוקחות במשרד הבריאות מודיע: התרופות להקלה בשיעול וצינון מתאימות רק מעל גיל שנה, ורק באישור רופא. ההנחיות אלה, שהפיץ אגף הרוקחות במשרד הבריאות, מהוות המשך ישיר להחלטות דומות שנתקבלו בשנה החולפת בארצות-הברית ובאירופה.

בנוסף, מכירת תרופות נגד צינון ושיעול תוגבל לבתי מרקחת בלבד, ולא תתאפשר מכירה חופשית בסופרמרקטים ותחנות דלק. כמו כן, רופאים ורוקחים לא ימליצו עוד על מתן תרופות לצינון ושיעול לפעוטות עד גיל שנה, ומכירתן לילדים מגיל שנה עד שש תתאפשר רק באמצעות מרשם רופא.

במשרד הבריאות מבהירים כי ההגבלות החדשות אינן מתייחסות לתרופות הפופולריות להורדת חום, המכילות פרצטמול בלבד (כמו אקמול, דקסמול, רוקמול) או איבופרופן בלבד (למשל נורופן או אדוויל‭.(‬ ההגבלות יחולו על תרופות המשלבות בעיקר את שלושת החומרים הפעילים פסאודואפדרין, גואיפנזין ודקסטרומטורפן, ומיועדות לטיפול בילדים, לעתים בשילוב פרצטמול ואיבופרופן.

באגף הרוקחות מפרטים כי רשימת התרופות לגביהן מתייחסות ההנחיות כוללת, בין היתר, את אקמולי קולד, טיפטיפות אפלפי, ברונכוקיד, היסטפד, סינופד, תרופד, טריאמיניק, רוביטוסין, ויטוסין, רסיל וקולד קאר.

לחברות המייצרות את התרופות הרלוונטיות שמורה הזכות לערער על ההחלטה עד 1 במאי.

ההנחיות הוצאו לאחר שבכתב העת הרפואי "פדיאטרקס" תוארה בקיץ האחרון תמותה בלתי צפויה של ילדים בארצות הברית, לאחר שהשתמשו בתרופות אלה.

במשרד הבריאות מבהירים כי העלונים לצרכן בתרופות יעודכנו בקרוב במטרה לעדכן את הציבור בהנחיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד