י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להזין תינוקות בדגים כבר מגיל חצי שנה

משרד הבריאות שוקל להמליץ: להקדים ולתת דגים לתינוקות כבר בגיל שישה חודשים • הסיבה: מחקרים גילו כי אכילה מוקדמת של דגים מונעת אלרגיה אליהם בגיל מאוחר יותר

להזין תינוקות בדגים כבר מגיל חצי שנה
חיים שפיגל


במשרד הבריאות שוקלים להמליץ להורים להזין תינוקות בדגים כבר מגיל חצי שנה. זאת בעקבות המלצות חדשות שהתקבלו לאחרונה באירופה. כך מדווח 'מעריב'.

לפי המלצות שפרסם האיגוד האירופי לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים,‬ רצוי שהורים יזינו תינוקות בדגים כבר מגיל חצי שנה, בשונה מההמלצות המוכרות בשנים האחרונות במדינות המערב, הקוראות לשלב דגים בתזונת תינוקות רק אחרי גיל שנה. זאת כיוון שמחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מצאו כי אכילת דגים מגיל חצי שנה לא רק שאיננה מעודדת אלרגיות, אלא אף מונעת את התפתחותן בגיל מאוחר יותר.

במשרד הבריאות בוחנים לאמץ את ההנחיה האירופאית בשבועות הקרובים. דגים נחשבים חלק מתפריט ים תיכוני מסורתי, והם עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה שלוש. מחקרים מצאו כי חומצות שומן אלה יעילות להתפתחות תקינה של המוח, הראייה ומערכת העצבים.

וממצא נוסף בזכות אכילת דגים: מחקר שפורסם בספטמבר מצא כי צריכת דגים מגיל חצי שנה מפחיתה ב-24 אחוז את הסיכון לאגזמות בעור התינוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד