י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נובהרדוק קמה לתחיה

בניהם של מקימי ישיבת 'נובהרדוק' בארץ ישראל, החליטו להקים את הישיבה לתחיה. כנס פתיחה ייערך בביתו של ראש הישיבה הגר"א ברוק. בפתיחת זמן קיץ ילמדו בישיבה כ-20 בחורים

בחורי ישיבה. תמונת ארכיון
בחורי ישיבה. תמונת ארכיון

"ישיבת נובהרדוק", שם עמוס רגשות וזכרונות היסטוריים רבים עד מאד, שראשיתם בימי הבראשית של תנועת המוסר, אצל רבי יוסף יוזל זצ"ל מגדולי תלמידיו של אבי תנועת המוסר רבי ישראל סלנטר זיע"א.

מאז חורבן הישיבות בשואה הנוראה, יש מהם שהשתקמו מאד ואף גדלו וצמחו והיו לשם דבר בעולם התורני החדש בארץ הקודש, ויש כאלה שתפארתם נשארה בעבר הרחוק, ולא כל כך הצליחו למלאות את הציפיות הגבוהות שנתלים בשם המפוצץ אותו הביאו מן העבר.

"ישיבת בית יוסף נובהרדוק" בעיר הקודש תובב"א, בקצה של שכונת בית ישראל ממש ליד רח' שמואל הנביא ידעה ימים טובים יותר. רבי זאב חפץ זצ"ל ורבי בן ציון ברוק זצ"ל הקימו אותה בבואם ארצה כפליטים חסרי כל בשנת תרצ"ז, והיו שנים שטובי החניכים שלה פיארו את כותל המזרח של עולם התורה.

בשנים האחרונות יש במקום ישיבה לבני חו"ל וכולל לאברכים מצוינים, אולם במפת הישיבות לישראלים של השנים האחרונות נעדרת נובהרדוק ההיסטורית.

עתה, ביוזמתו של הרב יצחק ברוק ובנו של רבי בן ציון, ובראשותו של בנו הרב רבי אברהם ביחד עם הרב מאיר ולדר, עומדת נובהרדוק לחדש כנשר נעוריה.

בבנין הישיבה הגדול וההיסטורי תחל בתחילת הזמן הקרוב לפעול ישיבה גדולה למצוינים, וכבר נאספו עליה כעשרים מטובי התלמידים בישיבות הקדושות ברחבי הארץ. ורבים יתווספו עליה בהמשך לקראת זמן אלול הבעל"ט.

הערב, בבית ראש הישיבה הגר"א ברוק ברח' נחמיה 16 יהיה בעז"ה "כנס היסוד" של הישיבה החדשה, בהשתתפותם של ראשי הישיבה והגר"ד כהן ראש ישיבת חברון והגר"י אייכנשטיין ראש ישיבת "יד אהרן".

בהנהלת הישיבה מצפים לכך שמהערב הזה תעלה ותפרח מחדש הישיבה לבית נובהרדוק, ועל מפת הישיבות בעיר הקודש תרשם באותיות זוהרות שוב המילה הטעונה והמלאה כל כך "נובהרדוק", לתפארת עם ישראל ותנועת המוסר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד