כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יהודה פורת חוזר הביתה

יהודה פורת, מי שניהל את 'שפע שוק' בעבר, עזב לרשת 'שופרסל' המתחרה, ונתבע על-ידי הבעלים דודי וייסמן. בימים האחרונים התחולל ביחסים בין השניים מפנה דרמטי • חשיפה

יחזור הביתה? יהודה פורת
יחזור הביתה? יהודה פורת

הסערה סביב רשתות השיווק מסרבת לגווע. במלחמה הזו נדמה שהכל כשר. פשקווילים, השמצות אנונימיות בתקשורת, וגם ניהול מאבק בחצרות הרבנים.

השבוע המאבק הזה עולה שלב.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו כאן באתר 'בחדרי חרדים' על הצעת עבודה לישראל קלרמן, חבר עיריית ירושלים. מנהלי 'שפע שוק' פנו לקלרמן בבקשה כי יכהן כמנכ"ל רשת 'שפע שוק'. העילה הייתה ברורה: קלרמן, שנחשב למקורב בבית הרגי"ש אלישיב, יוכל אולי לרכך את החרם הבלתי רשמי שהוטל על הרשת.

ההצעה ופרסומה, זכו לתגובות רבות, מכל הצדדים. הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר הוועדה למען השבת, אמר לאתר 'בחדרי חרדים' כי הגרי"ש אלישיב לא אישר לקלרמן לפרסם את האישור שקיבל לעבוד ברשת, בצורה שתכשיר כביכול את הרשת. גולדקנופף הוסיף כי המאבק ברשת עולה שלב. מצד שני טענו גורמים בכירים בבית הגרי"ש, כי לקלרמן נעשה עוול. לטענתם, הגרי"ש אישר לקלרמן לנהל את הרשת. מי שמכחיש זאת, הוסיפו, פשוט משקר.

גם בעיתון 'יתד נאמן' וב'המודיע' פורסמה הכחשה מצד הגר"י אפרתי, נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב, בקשר למה שנאמר בנושא רשת 'שפע שוק'. ההכחשה הזו לא הייתה ברורה כל צורכה, והצדדים המשיכו להתבצר בעמדתם. לא היה ברור את איזה צד מכחיש הרב אפרתי.

ב'שפע שוק' לא אמרו נואש. כזכור, מי שניהל את רשת 'שפע שוק' בעבר, היה יהודה פורת. שנהנה אף הוא מאמון רב בבתי הרבנים. פורת עזב לרשת 'שופרסל' המתחרה, ונתבע על-ידי 'הריבוע הכחול', חברת האם של 'שפע', על גניבת מידע לטובת הרשת המתחרה. הרבה דם רע נשפך בין הצדדים. אך נראה שבימים האחרונים, היחסים בין פורת לדודי ויסמן, בעל השליטה ב'שפע שוק', קיבלו מפנה.

ממידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי במהלך סדרת פגישות שהתקיימו בין השניים, העלה ויסמן את ההצעה לפיה יחזור פורת לנהל את הרשת. פורת לא שלל את ההצעה, ואף עלה לבית הגרי"ש אלישיב על מנת להתייעץ. על פי המידע, מיד לאחר הפסח יחזור פורת לרשת בתפקיד ניהולי. כמובן, שצעד זה נעשה נגד רצונו של הבוס הקודם שלו - ר' שלום פישר, כיום הבעלים של רשת 'יש', ובימים האחרונים ישנה מתיחות גדולה בין השניים. גם אם לא יחזור פורת לרשת בתפקיד ניהולי, הוא צפוי לעזור לרשת 'שפע שוק' לחזור אל מרכז הבמה השיווקית.

בשבוע האחרון הופצו גם בחוצות הערים החרדיות פשקווילים נגד רשת 'יש'. יש הטוענים כי רשת 'שפע שוק' היא שעומדת מאחורי היוזמה. אך ב'יש' חושדים דווקא במקימי הרשת החדשה העומדת לקום - מרגלית ובוים. ב'יש' טוענים כי המאבק ב'שפע שוק' החל דווקא עם מכירת רשת 'אלף' לשופרסל, והנה דז'ה וו, בדיוק כשהם פותחים רשת חדשה מתנהל ציד מכשפות נגד 'יש'.

מקימי הרשת החדשה דוחים את הטענות מכל וכל. ואמרים בנחרצות כי אין להם כל קשר למלחמה נגד 'יש'. גורמים בענף הפירסום אומרים כי את המסע המתוקשר נגד 'יש' מנהל אחד ממשרדי הפירסום הבכירים, באמצעות נוער שוליים שנשכר על מנת לתלות את המודעות ברחבי הערים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד