י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תשובה מאהבה

בימי חול המועד הכניס יצחק תשובה ספר תורה לכותל המערבי. בטקס המרגש השתתפו הרבנים הראשיים, הגרי"מ לאו, ורב הכותל. תשובה התפלל שיוכל לעזור גם בבנין בית המקדש • סיכום ותמונות

תשובה מאהבה

בטקס מרגש ומיוחד הוכנס בחג הפסח ספר תורה לרחבת הכותל המערבי תרומת יצחק וחיה תשובה. לאחר ברכת הכוהנים שהתקיימה ברוב עם ברחבת הכותל המערבי.

ימים אחדים לפני חג הפסח נערך סיום כתיבתו בבית הכנסת "אוהל יצחק" שסמוך אל הכותל המערבי במעמד ידידים, קרובים ובני משפחה בראשות הגרי"מ לאו רבה של תל אביב-יפו ורב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ, ולאחר מכן נערכה סעודת מצוה לכבודה של תורה.

בסעודת המצווה נשא דברים הגרי"מ לאו שסיפר על הידידות הנפלאה שלו עוד מתקופת כהונתו כרבה של נתניה עם מר יצחק תשובה ומשפחתו שנמשך כבר למעלה משלושים שנה ועל תרומתם של בני המשפחה לאורך שנים לחברה, כמו גם הקשר העמוק שלו למסורת ישראל.

רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ דיבר על חשיבות הנצחת ההורים של בני המשפחה בתרומת ספר תורה אשר הינה כיבוד אב ואם גם לאחר פטירתם, כשהרב מציין שספר תורה זה יוכנס ביום השנה הראשון לפטירת אם המשפחה גב' גורג'יה תשובה ע"ה. "הכל תלוי במזל אפילו ספר תורה שבהיכל" וספר תורה זה שיוכנס לרחבת הכותל המערבי שהינו מהודר ביותר וקטן מימדים יהיה ללא ספק בר מזל כאשר יקראו בו פעמים רבות בימי קריאת התורה.

מר יצחק תשובה נשא נאום מרגש בו הודה להקב"ה על הזכות לתרום ספר תורה למקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כשהוא מציין גם תודה לבורא עולם על מציאת הגז, "אין לי ספק שזו מתנה מהקב"ה ובאתי להודות כאן ליד הכותל המערבי. אני מתפלל כי ייפול בחלקי להיות שותף גם בבניית בית המקדש" סיים מר תשובה את דבריו.

ביום ג' דחוה"מ פסח עם סיום ברכת הכהנים, הוכנס ספר התורה המהודר במעמד אלפי אנשים שרקדו ושמחו עם ספר התורה, ובראשם בני המשפחה, הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד