י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חוזרים לחתונות ב'שטיבל'

בלעדי ל'בחדרי חרדים': האדמו"ר מגור מוביל תוכנית הצלה מהפכנית שתחסוך למעלה ממחצית מההוצאות של המחותנים. ההפתעה הגדולה בתוכנית: עריכת החתונות ב'שטיבל' • כל הפרטים

האדמו"ר מגור עם חסידיו בחתונת נכדתו החורף
האדמו"ר מגור עם חסידיו בחתונת נכדתו החורף

בשנה האחרונה פעל האדמו"ר מגור להטיף, בעיקר באמצעות שליח מיוחד ששיגר לקהילות גור ברחבי הארץ, על הצורך בירידה ברמת החיים, לאור המצב הכלכלי הקשה בעולם. במקביל, מוביל האדמו"ר, בשקט ומאחורי הקלעים, תוכנית הצלה גרנדיוזית מן הסוג שרק האדמו"ר מגור, עם הציות המוחלט של חסידיו, מסוגל לבצע.

לפני כחמש שנים הוביל האדמו"ר מגור מהלך של 'תקנות' חדשות, המחייבות את כל המחותנים הנעזרים בהלוואות המיוחדות של קופת גמ"ח 'בית ישראל' של חסידי גור. קיום התקנות הינו תנאי לקבלת ההלוואה השקלית הגדולה, ללא ריביות והצמדות כלל.

אבל למרות 'תקנות' אלה הציבור עדיין זועק לעזרה - וההורים כורעים תחת נטל ההוצאות הקשות. המצב הזה, שנוסף לקושי הקיומי השוטף של משפחות ברוכות ילדים בשנים האחרונות, הביא את האדמו"ר למסקנה כי חייבים לבצע מהלך עמוק יותר. "ללכת על כל הקופה", כדברי אחד המגבשים את התוכנית.

יחד עם זאת, לדברי אותו מקור, "האדמו"ר אינו מעונין להוביל את המהלך כ'תקנות' שלו לציבור, אלא רק עורר כמה מרבני ועסקני קהילת גור, לגלגל את הרעיון, באופן שיהיו אלו תקנות שהציבור יגבש לעצמו, מרצון ומתוך הבנה שזו טובת כלל הציבור. האדמו"ר הציע גם שהתכנית תפעל תחילה באשדוד - ומשם יעתיקו את המודל לשאר ערי הארץ בהם קיימות קהילות של חסידות גור".

המדובר בתכנית של קיצוץ חד, עד למינימום, בכל המתנות של החתן והכלה בתקופה האירוסין. חתנים לא יקבלו יותר שעוני זהב בשמחת ה'ווארט', כי אם סט ספרים צנוע. כמו כן, לפי התכנית, תם עידן חנוכיות הכסף וקופסאות כסף לאתרוג, ולא עוד יהלום בטבעת הזהב של הכלה, כי עם חיקוי זול ליהלום. בנוסף, לא בכל חג ישלחו מתנות, וגם המתנות שיותרו למשלוח - יוגבלו למחירים צנועים במיוחד.

בכינוס שהתקיים בערב פסח באשדוד, בהשתתפות גבאי ועסקני קהילת גור בעיר, נשאו דברים הגרש"ד גרוס, רב חסידי גור באשדוד, הרב מנחם מנדל דריימן, מנהל קופת הצדקה הגדולה של חסידי גור באשדוד, הרב יחזקאל גובנר והרב אורי איכנטל מחשובי העסקנים בעיר.

בכינוס עלתה הזעקה של עסקני הצדקה, אשר לדבריהם במקום לממן הוצאות בסיסיות למזון ותחזוקה מינימלית למשפחות הזקוקות לצרכים הבסיסיים ביותר, עליהם לממן למחותנים רכישת שעוני זהב וחנוכיות כסף לחתניהם. "וכי איזה הגיון יש בזה, לרכוש מתנות לחתן וכלה כאשר למחותנים אין כסף למתנות אלו ונזקקים לממן זאת מקופות הצדקה?", הם שאלו.

בכינוס דובר גם על הצורך בירידה חדה ברמת ההוצאות בכל שאר סוגי השמחות. "ההחלטות בכינוס היו כי בתוך חודש ימים יגבשו משתתפי הכינוס, המייצגים את כלל חסידי גור באשדוד, ניירות עמדה ותוכנית צמצום וחסכון, אותם יעבירו לגיבוש סופי לידי העסקנים שמונו לרכז את התוכנית", אומר אחד המשתתפים.

בין המשתתפים בכינוס עברה מפה לאוזן התבטאותו של האדמו"ר מגור, שאמר לגרש"ד גרוס בעניין: "אני בעד שיעשו חתונות ב'שטיבלך', ואפילו שיעשו זאת ביום שישי בצהריים, כאשר סעודת ליל שבת תהיה גם סעודת החתונה, ובכך יהיה חסכון כפול ומכופל. יתחילו באשדוד וזה יתפשט לשאר הערים".

העסקנים המגבשים את התוכנית מקווים כי מיד עם תחילת עונת הנישואין לאחר חג השבועות, כבר תחל התכנית לפעול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד