י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחקר: לידה בבית בטוחה בדיוק כמו בבית חולים

במחקר הגדול מסוגו שנערך אי-פעם, מצאו חוקרים הולנדים שאין כל הבדל בשיעור תמותת התינוקות והאימהות בין לידות ביתיות ללידות שהתבצעו על-ידי מיילדת בבית חולים

רבעייתית תינוקות שנולדו בבית חולים 'ביקור חולים'
רבעייתית תינוקות שנולדו בבית חולים 'ביקור חולים'


עבור נשים הרות בסיכון נמוך לסיבוכים בלידה, לידת בית היא בטוחה בדיוק כמו לידה עם מיילדת בבית החולים. כך עולה מממצאי המחקר הגדול מסוגו שנערך אי-פעם, שהתפרסמו בכתב העת הרפואי BJOG. לפי הפרסום, חוקרים בהולנד בדקו 530 אלף לידות בארצם, שבה קיים שיעור מהגבוהים באירופה של תמותת תינוקות לאחר הלידה, ולא פחות משליש מהנשים בוחרות ללדת בבית.

בהולנד ניתנת לנשים אפשרות לבחור בלידה ביתית. כיוון שהנתונים מצביעים על כך שתמותת הילודים הגבוהה בהולנד עולה בקנה אחד עם השיעור הגבוה של לידות בית - החליטו החוקרים לבדוק האם לידות הבית מהוות גורם לתמותה הגבוהה.

תוצאות המחקר היו חד-משמעיות: מבין מקרי הלידה הרבים שנבדקו, מצאו החוקרים שאין כל הבדל בשיעור תמותת התינוקות ובתמותת האימהות גם יחד, בין הלידות הביתיות לבין אלה שהתבצעו בבית החולים. גם סיבוכים קשים ומחלות חמורות, באם או בתינוק, לא נמצאו באופן מובהק כמאפיינות יותר את אחת מהקבוצות.

נושא לידות הבית, כידוע, נחשב לשנוי במחלוקת. ויש הטוענים שלידות ביתיות הן בטוחות פחות. את הטענה הזו ביקשו החוקרים ההולנדים לבדוק, וממצאיהם הפריכו אותה מכל וכל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד