י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יוסי אליטוב נגד 'הישרדות'

שמחה בערוץ ‭:10‬ סוף סוף מישהו מתעצבן מ'הישרדות 2'. הנדון: פרק בו המתמודדים אכלו חמץ שודר בחג הפסח. יוסי אליטוב, חבר מועצת הרשות השנייה, החליט לזמן מיד ישיבת חירום

"זה לא רגיש ולא אנושי". יוסי אליטוב
"זה לא רגיש ולא אנושי". יוסי אליטוב

פרק של תכנית הטלוויזיה 'הישרדות', המשודרת בערוץ 10, מעורר את כעסו של חבר מועצת הרשות השנייה, העיתונאי יוסי אליטוב, שהחליט לזמן מיד ישיבת חירום במועצת הרשות השנייה - וזו צפויה להתקיים בהקדם.

מה שעורר את כעסו של אליטוב הייתה העובדה כי דווקא בעיצומו של חג הפסח נעה התכנית סביב לחמים וקרואסונים. לפי העיתון 'מעריב', המדווח על כך, עשרות רבות של מכתבים וטלפונים בנושא הגיעו לערוץ 10 ולמשרדי הרשות השנייה.

"זו אטימות לשמה‭,"‬ אמר אליטוב ל'תרבות מעריב',‬ "האחריות היא של הזכייניות. כשעולה סוגיה של פגיעה בתרבויות אחרות, אתה רואה תהלוכה שלמה של צדקנים ויפי נפש יוצאת מרמת אביב. אבל כשמדובר על רגשות יהודיים, בועטים ברגשות של אנשים.

"אני לא מצפה שכולם ינהגו לפי שולחן ערוך, אבל מפריע לי ש'חוק השקל' הוא החוק היחיד שמניע את גלגלי תעשיית הטלוויזיה בישראל ואין מקום לדבר על ערכים אחרים. להעמיד בשעת שידור מרכזית במהלך הפסח חצי שעה על לחמים וקרואסונים, זו פגיעה חצופה ברגשות של צופים רבים. אני בטוח שאין כאן לאף אחד אינטרס להעכיר את החג. זה פשוט חוסר תשומת לב, כי הם עסוקים כל הזמן רק בדוחות עסקיים. הזכייניות חייבות להפעיל מערכת שיקולים רחבה יותר, לתת ביטוי באמת לכל הקבוצות שיש כאן ולא להזדעזע רק כשפוגעים באפיפיור או כשעולים שני אנשים עם דגל להר הבית. לשדר כאלה דברים בפסח זה לא רגיש ולא אנושי."

לדבריו, הגיע הזמן שהרגולטור ייכנס לתמונה. "לצערי הרשות השנייה נאלצת לעסוק בפעולות חירום הקשורות למצב הכלכלי ולהארכות של זיכיון‭,"‬ אומר אליטוב, "ומרוב שעוסקים בשריפות לא מתעסקים בעניינים שבשגרה. בכוונתי לדרוש דיון דחוף בנושא"‭.

מערוץ 10 נמסר בתגובה ל'מעריב': "בוודאי שאנו רגישים לסוגיות הדתיות ולרגשות הצופים. אחרי מספר הפסקות ברצף השידורים של 'הישרדות איי הפנינה‭,'‬ פרק מאוד דרמטי שבו הודח מהתוכנית המתמודד הפופולרי עידן חביב ומתוך הבנה שגם הצופים האדוקים ביותר מבינים שהסדרה צולמה לפני כמה חודשים, הוחלט לשדר את הפרק בנוהל הרגיל. עם זאת, אנו מתנצלים בפני הצופים שנפגעו מן הדבר‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד