י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דיברת? אין לך מחילה

מתפללים בבית המדרש של האדמו"ר רב"צ מבאבוב שפטפטו באמצע התפילה, התבקשו לעזוב. לאחר שביקשו סליחה, אמר האדמו"ר: "תתחייבו שלא לדבר יותר. הרבה מהצרות מגיעות מהדיבור בתפילה"

האדמו''ר מבאבוב. ''אני לא מוחל למי שמדבר''
האדמו''ר מבאבוב. ''אני לא מוחל למי שמדבר''

בחסידות באבוב ניתן דגש מיוחד על עבודת התפילה. מגיל צעיר מלמדים המחנכים בתלמודי התורה על גודל ומעלת חשיבות התפילה. הילדים גדלים כשמוחדרת בהם, לאורך כל הדרך, אלי נערות ובגרות, חשיבות התפילה ומעלתה.

הקפדה יתירה מקפידים בחסידות על דיבור בשעת התפילה. מי שיכנס לבתי המדרש של באבוב בשעת התפילה, יגלה ששקט מופתי מקבל את פניו. הציבור, שחונך להקפיד בתפילתו, אינו מוציא הגה שאינו שייך לעבודת האדם עם קונו.

בית המדרש של האדמו"ר רבי בן ציון, בשכונת בורו-פארק שבברוקלין, ידוע בשקט המאפיין אותו. האדמו"ר מרבה לחנך ולהסביר אודות מעלת מי שאינו מדבר בשעת התפילה, ומשקיע את כל כוחותיו בעניין זה - הן בהסברה והן באכיפה.

בחודשים האחרונים הגיעה קבוצה לבית המדרש של האדמו"ר, ואלו - שאינם מורגלים בסדרי בית המדרש - פטפטו במהלך התפילה. לאחר מספר אזהרות, שלא הועילו, החליט האדמו"ר לעשות מעשה.

בשביעי של פסח, בעיצומה של התפילה, ניגש האדמו"ר לכיוון הקבוצה, וכשראה כי באותם ספסלים עסוקים בחדשות עדכניות, במקום לחלות את פני אביהם שבשמים, עצר את התפילה, ונעמד על הבימה.

האדמו"ר אמר בדמעות: אני מדבר כל הזמן על כך שאסור לדבר באמצע התפילה. מי שזה לא מתאים לו, יכול לעזוב את בית המדרש ולחפש בית מדרש אחר.

הקהל היה המום. והאדמו"ר המשיך: אני לא מוחל לאלו שמדברים באמצע התפילה. הם מביאים אסונות, ואחר מגיעים לבקש ברכות. אני לא יכול לקחת אחריות על מי שמדבר באמצע התפילה, ואני לא רוצה שיתפלל כאן. כמה צרות יש לעם ישראל, ואותם אנשים לא יכולים מלהתאפק לדבר באמצע התפילה.

אותם אנשים הגיעו אל האדמו"ר במוצאי החג, וביקשו את סליחתו. הם התחייבו שלא ידברו יותר באמצע התפילה. האדמו"ר אמר שהוא סולח, אך כל זאת בתנאי שיתחייבו שלא ידברו יותר בקנין המועיל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד