י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בחורים, תשארו בבית

במכתב מיוחד שהוציאו הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטינמן לימי 'בין הזמנים' הם מתריעים נגד יציאת בחורי ישיבות לצימרים בצפון ללא פיקוח: "הגיעו למכשלות נוראות, ה' יצילנו"

""על ההורים להיות מודעים". הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב
""על ההורים להיות מודעים". הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב

מידי תקופת 'בין הזמנים', נשמעות אזהרות דומות. בחורי ישיבות יוצאים לטיולים ללא פיקוח, לוקחים סיכונים מיותרים, הן ברוחניות והן בגשמיות, ופעמים רבות חוזרים חבולים בכל המישורים.

בשנים האחרונות נעשו נסיונות בלתי פוסקים, לעשות לתופעה סוף. 'ישיבות בין הזמנים' מוקמות, וטיולים רבים המיועדים במיוחד עבור בחורי ישיבות, נועדו לסתום את הפרצה שהפילה חללים רבים.

השנה החליטו הגראי"ל שטיינמן והגרי"ש אלישיב להתייחס לנושא הכאוב. במכתב מיוחד שהתפרסם ביום שישי הם כותבים:

מכתב הרבניםצילום: מכתב הרבנים
מכתב הרבנים

"בענין הפרצה הנוראה ששמענו שבחורים ממשפחות טובות שוכרים חדרים באכסניות מלונות וצימרים באיזור טבריה והצפון.

"ויש בהישג יד מכשירים טמאים ועוד דברים שאין להעלותם על הדעת, והגיעו למכשלות נוראות ה' יצילנו, שבחורים שכרו חדר על מנת לנוח ולא עמדו בנסיון ונכשלו והתדרדרו עד מאד.

"על ההורים להיות מודעים לסכנות ולראות את הנולד ולעמוד על המשמר ולא לתת לבניהם לצאת לטיולים אלא אם יש הכרח יצאו בטיולים מאורגנים בפיקוח הראוי המונע סכנות רוחניות וגשמיות".

ראשי הישיבות מביעים תקווה, שהמכתב החד משמעי יעצור את הסחף שנוצר בשנים האחרונות בהיכלי הישיבות, הגורם לטובי בניה של עולם התורה לצאת לטיולים לא מפוקחים שאחריתם מי ישורנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד