י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקימי מעפר דל • פרסום ראשון

הרב יצחק רביץ, שהפסיד את הסגנות בביתר עלית, יתמנה ליועץ בכיר לענייני חינוך חרדי של שר החינוך, גדעון סער. מקורביו מרגיעים: הוא לא יתערב לאף אחד בעבודתו, הוא רק יעזור

בא לעזור. הרב יצחק רביץ (משמאל)
בא לעזור. הרב יצחק רביץ (משמאל)


אם הדבר תלוי בכמות האנשים הבוחשים בקדירה, הרי שהחינוך החרדי הולך לקראת שנות השפע הגדולות. זה מתחיל בסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שסמכויותיו בחינוך החרדי ברורות ומוסכמות.

המינוי השני שנעשה בחינוך הוא של ח"כ יעקב ליצמן: אברהם מרדכי הורן יהיה יועץ מיוחד לראש הממשלה לענייני חינוך חרדי. מינויו של הורן נתקל בהתנגדות קשה מצד שאר הסיעות ב'יהדות התורה', הטוענים: אם זה חלק מהשלל הקואליציוני, הרי שגם לנו מגיע חלק. אך המינוי של הורן הוא עובדה מוגמרת, וסמכויותיו ייקבעו בימים הקרובים.

גם בש"ס יושבים שני אנשים שידאגו לחינוך החרדי. השר משולם נהרי וסגן השר יצחק כהן קיבלו הוראות ברורות לטפל בנושא החינוך החרדי על כל גרורותיו.

ואם חשבתם, שהחינוך החרדי יסתפק בזה, הרי שטעיתם.

בימים הקרובים ימנה שר החינוך גדעון סער את הרב יצחק רביץ ליועצו לענייני חינוך חרדי. רביץ, שהפסיד לא מזמן את סגנות ראש עיריית ביתר עלית, יתמנה ליועץ בכיר לשר.

רביץ, שיהיה צמוד לאוזנו של השר, מצטרף לבוחשים, אם כי תכונותיו של רביץ יכולים להביא להישגים רבים לציבור החרדי.

מקורביו של רביץ אומרים לאתר 'בחדרי חרדים', כי המהלך מתבשל כבר זמן רב, ובימים האחרונים הגיעו לסיכומים סופיים. המקורבים ידעו לספר, כי רביץ מתכונן לעסוק במצוקת הכיתות, וכמובן במלגות הכוללים לאברכים.

מכיוון שהתקציב עבר ממשרד הדתות למשרד החינוך, יעשה רביץ נסיון להגדיל את התקציב, וכן ינסה להפחית מקצבת ה-45 שעות שבועיות לאברך, ולצמצמן.

בסביבתו של רביץ מספרים, כי למרות ריבוי האנשים שיטפלו בענייני החינוך החרדי, הוא מתכונן לעבוד בשיתוף פעולה עם כולם. אף אחד לא צריך לחשוש מרביץ כיועץ לשר, הם אומרים. להיפך. זה יוסיף לכולם.

את ההערה האחרונה, הם אומרים לא בכדי. לא כולם רואים את המינוי בעין יפה ויש כאלו שמנסים לתקוע מקלות בגלגלים. המקורבים ממהרים להרגיע: הוא לא בא לעבוד על חשבון אף אחד. מי שמכיר אותו יודע שזה נכון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד