י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

4 פעמים ב-10 ימים

סניף 'יד שרה' בנתניה נפרץ ארבע פעמים בעשרת הימים האחרונים. הפורצים שלא מצאו כסף מזומן, כילו את זעמם בחפצים ובציוד רפואי יקר ערך. ב'יד שרה' נערכים למגן את כל הסניפים

הבניין הפרוץ
הבניין הפרוץ

סניף יד שרה ברח' איכילוב בנתניה נפרץ ביום שישי לפנות ערב בפעם הרביעית בעשרת הימים האחרונים. הפורצים זרעו הרס רב כשהם עוקרים דלתות ומפרקים משקופים, מנפצים חלונות ומשחיתים ציוד משרדי. הגנבים לא גנבו ציוד רפואי ומלבד כמה מאות שקלים מהקופה הקטנה, לא גנבו דבר. ממראות הזוועה ניתן לשער כי הפורצים שהו בבניין זמן רב כשהם עוברים בין כל החדרים בשני קומות הבניין. סניף יד שרה בנתניה הוא אחד הסניפים הגדולים של יד שרה בארץ ומלבד מחלקה להשאלת ציוד רפואי-שיקומי הוא כולל שיקומון – מרכז שיקום יומי, מרכז תצוגה וייעוץ, פרויקט תיעוד סיפורי חיים לניצולי שואה ולחולים מרותקי בית, ייעוץ משפטי לקשישים, התקנת לחצני מצוקה ועוד.

איתן דהרי, ממינהלת המרכז, מדגיש שהפורצים הצליחו להערים על השומרים של חברת האבטחה שהגיעו למקום תוך דקות לאחר שהאזעקה הופעלה. "כנראה שהם הסתתרו באחד החדרים בבניין ולאחר שהשומרים עזבו, במשך שעות הם חיפשו כסף. במהלך החיפושים או כשלא מצאו, כילו את זעמם ברכוש", הוא מוסיף.

דניאל גיסמן, המנהל את מרכז השירותים בהתנדבות, מספר על ההלם שלו ושל עמיתיו המתנדבים. "זו לא סתם פריצה. זה ונדליזם. יש כל כך הרבה הרס ויש המון לתקן". אחת ממטופלות השיקומון סיפרה כי יד שרה החייתה אותה. "יד שרה בשבילי זה כמו בית ואני מרגישה שפרצו לי לבית. אני מתקשה לישון בלילה בגלל זה", היא הוסיפה.

ביד שרה משוכנעים שכעת יצטרכו להשקיע באמצעים נוספים לאבטחת הבניין. "המנעולים נשברו, הסורגים ומערכת האזעקה נתלשו. נצטרך לרכוש תריסים חדשים ומערכות משוכללות, אולי גם מצלמות. ההוצאות יבואו על חשבון רכישת ציוד רפואי", אומר דהרי. "כמובן שהבניין ותכולתו מבוטחים אבל זה לא מונע את הצער והתסכול הגדול של המתנדבים והנכים הבאים לשיקומון", הוא מוסיף.

בסניף יד שרה בנתניה פועלים יותר מ-300 מתנדבים. בשנה האחרונה השאילו המתנדבים כ-9,000 פריטי ציוד רפואי-שיקומי. יד שרה אינה זוכה לתקציב ממשלתי שוטף ופעילותה ממומנת מתרומות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד