י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההכשר זירו?

צרכן שלח מכתב התראה, באמצעות עורך דינו, לחברת 'קוקה קולה' ולרבנות הראשית: לקוקה קולה זירו אין הכשר כנדרש - מכשילים את הציבור. "ההכשר על התוית הוא עבירה"

הגרי''מ לאו במפעלי קוקה קולה
הגרי''מ לאו במפעלי קוקה קולה


הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר, הרב הראשי לתל אביב, הגרי"מ לאו, והחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יצרנית קוקה קולה, מכשילים את הציבור - כך כתב עו"ד חיים שטנגר, בא כוחו של שמואל ג'ובני, לחברה המרכזית, למצגר וללאו בתחילת השבוע שעבר. "הם נותנים להאמין ולהבין כי משקאות קוקה קולה השונים הם משקאות כשרים לכל דבר ועניין בהתאם להוראות החוק ותקנותיו", נכתב.

על כך מדווח אתר 'דה מרקר'.

ג'ובני הוא אדם שקפיד על כשרות המזון והשתייה שאותם הוא צורך. בין היתר הוא שותה קוקה קולה, קוקה קולה דיאט וקוקה קולה זירו שתמציתם מיובאת לישראל. לפי תקנות חוק איסור ההונאה בכשרות, כל חומר גלם מיובא אמור להיות מוגש לאישור מועצת הרבנות הראשית בצירוף דוגמית, בעוד שתו הכשרות על המוצר ניתן על ידי הרבנות המקומית.

לטענת ג'ובני, קוקה קולה מקצרת את הדרך ומקבלת אישור כשרות מרבנות תל אביב ואינה עוברת דרך הרבנות הראשית לאישור התמצית המיובאת כפי שדורש החוק. לפיכך, ג'ובני דורש להסיר באופן מיידי את הכיתוב "כשר בהשגחת רבנות ראשית תל אביב" מכלל משקאות הקוקה קולה עד שיאושרו התמציות המיובאות. כמו כן, הוא דורש שהחברה והרבנות תפרסם מודעות ברחבי המדינה שתבהיר כי למשקאות הקוקה קולה אין הכשר כחוק.

מהרבנות הראשית נמסר ל'דה מרקר' כי המכתב הגיע במהלך חופשת הפסח, וייעשה מאמץ להשיב לפונה בימים הקרובים.

מהחברה המרכזית למשקאות קלים לא נמסרה תגובה ל'דה מרקר'.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד