כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הממשלה החליטה: עושים צדק היסטורי וחברתי עם ניצולי השואה

ממשלת ישראל מפעילה לראשונה תוכנית סיוע חסרת-תקדים בהיקפה למען ניצולי השואה, שתאפשר להם להתקיים ברווחה ובכבוד. בישראל חיים כיום כ-250,000 ניצולי שואה

הממשלה החליטה: עושים צדק היסטורי וחברתי עם ניצולי השואה

יותר מ-60 שנה לאחר תום מלחמת-העולם השנייה ומאורעות השואה הגדולה ביותר שפקדה את העם היהודי, מציגים משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לענייני גימלאים ומשרד האוצר את תוכנית הסיוע הממשלתית לניצולי השואה החיים בישראל.

ממשלת ישראל הציבה את הטיפול בניצולי השואה כאחד מיעדיה החשובים ביותר, והשקיעה מאמץ חסר תקדים בהגדלה ושיפור משמעותי של הזכויות והסיוע הניתן לניצולי השואה. כמו כן הממשלה טיפלה לראשונה גם בנושא ההכרה וההוקרה הראויים לניצולי השואה החיים בישראל.

בישראל חיים כיום כ-250,000 ניצולי שואה, אולם מהבדיקות שנערכו עולה שלמרות הגדלת סל הסיוע באופן משמעותי, רבים מבין הניצולים עדיין לא מיצו את כל זכויותיהם. מטרת הקמפיין להניע לפעולה לא רק את הניצולים עצמם, אלא גם את בני משפחותיהם ומכריהם, על מנת לבדוק האם מגיעות להם זכויות נוספות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הקמת מוקד המידע והסיוע למיצוי זכויות ניצולי השואה מסמן את השלב האחרון בתהליך ארוך, שבמהלכו פעלה הממשלה, לראשונה, למען הכרה והוקרה של ניצולי השואה. במשך התקופה האחרונה פעלו משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לענייני גימלאים ומשרד האוצר כדי להגדיל את הסיוע ולהרחיב אותו לאוכלוסיות נוספות".

לבדיקת זכאות ולפרטים נוספים ניתן להתקשר למרכז המידע בטלפון 9444* או לפנות באמצעות האינטרנט בכתובת http://www.zchut.gov.il//
ניצולי שואה צדק היסטורי חברתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד