ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גור והתהלך בארץ

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פקד את בתי רבני בני-ברק: הגרמי"ל לפקוביץ', הגרמ"י לנדא, הגר"ג אדלשטיין, והגר"נ קרליץ. "ההצלחה בתפקיד היא הצלחה של כל הציבור"

אצל הגרמי"ל לפקוביץ
אצל הגרמי"ל לפקוביץ

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לא מבזבז זמן. פחות משבוע מאז נכנס לתפקידו, הוא יצא לסיור בבני-ברק, וערך ביקורים בבתי הרבנים המתגוררים בעיר.

היום (ג'), החל משעות הבוקר, כשהוא מלווה ברב יוסף קופרברג וחנוך זייברט, עבר ליצמן כמעט בכל בתי הרבנים בעיר. מסע הביקורים החל בביתו של רב העיר, הגרמי"ל לנדא, שם קיבל ברכה לרגל תפקידו החדש. במהלך הביקור שאל ליצמן את הגרמי"ל מספר שאלות בהלכה, הנוגעים לענייני תפקידו החדש.

לאחר מכן יצאה המשלחת לביתו של הגרמי"ל לפקוביץ. במהלך הביקור שוחחו על חשיבות הבריאות, השבת והצניעות. הגרמי"ל הקריא לאורחיו קטע מהרמב"ן, המדבר על חשיבות האמונה בקב"ה, למרות היכולות של הרופאים, כשהוא מצטט את הקטע: "מה לרופא בבית יראי ה'".

ליצמן אמר כי נתן הנחיה לכל אנשי המשרד לענות לכל פונה, ואמר ש"כל הפניות הם עבור כל אותם אלו שאינן יכולים לזכות לברכתם של גדולי הדור". הגרמי"ל בירך אותם בברכת הצלחה, ואמר שהצלחה בתפקיד היא הצלחה של כל הציבור, לא רק של ממלא התפקיד.

לאחר מכן, נסעה המשלחת לבתיהם של, הגר"נ קרליץ, והגר"ג אדלשטיין.3

הגר"ג אמר לליצמן: "שמעתי מהרב כהנמן והרב סורוצקין על העזרה הגדולה שלכם לתקציב של עולם התורה והכוללים כשהכל נעשה בלי שום פרסום".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד