י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הישיבות הגדולות בגור יסגרו

החל מחודש אלול הקרוב, יסגרו הישיבות הגדולות בגור את שעריהן לתלמידים חדשים. הלימודים ב'חדרים' ובישיבות קטנות יוארכו בשנה. ומי שנשאר? יילך ללמוד ב'כולל' עם החברים הנשואים • פרסום ראשון

חתונת בית גור. צילום: משה ויסמנדל
חתונת בית גור. צילום: משה ויסמנדל

בשנים האחרונות צפה ועלתה בחסידות גור תופעה מציקה: יותר ויותר בחורים מבוגרים אינם מוצאים את זיווגם. הגיל המקובל לנישואין בחסידות הלך וירד משנה לשנה, והיום הגיל המקובל להשתדך הוא 18.

תופעה זו גורמת לבחורים יותר מבוגרים להפוך לבלתי מבוקשים. וזאת כאשר כבר בגיל 20 נחשב הבחור לקשיש, ומתקשה מאוד במציאת זיווג.

בעיה זו אינה נותנת מנוח למנהיגי החסידות, שהתכנסו לישיבת חירום, בניסיון למצוא פיתרון. במהלך הדיונים עלה במוחות הפולניים המפולפלים רעיון שיביא ללכידת שני ציפורים במכה אחת.

חסידות גור ידועה בשמירה הבלתי מתפשרת על גדרים ותקנות. ואם בחסידים כך, קל וחומר בישיבות המיועדות לצעירי הצאן. בישיבות גור ישנה משמעת קפדנית ומחמירה על הלומדים. אך אינה דומה השמירה על בחור בישיבה קטנה, לשמירה על בחור בישיבה גדולה. לפיכך, החליטו בגור להאריך את הלימודים ב'חיידרים' ובישיבות הקטנות בעוד שנה. הוי אומר, במקום ללמוד עד כיתה ח', ילמד איצ'ה מאיר עד כיתה ט'. כמו כן, גם בישיבה קטנה ילמדו עוד שנה.

ההסבר הרשמי למהלך הוא, כמובן, חיזוק הבחורים, שיכולים להתעלות יותר בישיבה קטנה, מאשר בישיבה גדולה, הפחות מבוקרת.

עוד סיבה שדירבנה את המהלך הוא המצב הכלכלי הקשה: ישיבות קטנות ו'חדרים' אינם נמצאים במצוקה תקציבית, כמו זו הקיימת בישיבות הגדולות.

וכך מחודש אלול הבעל"ט יסגרו הישיבות גדולות את שעריהן לתלמידים חדשים, והם יתקיימו עד שהבחורים הלומדים בישיבה ימצאו את זיווגם. ומה יעשו הבחורים שלא מצאו את זיווגם עד לגיל שבו סיימו את הישיבה קטנה? הם ילכו ל'כולל', שם ילמדו עם חבריהם הנשואים.

המהלך אמור לצאת לפועל כבר בחודש אלול. כשהשנה הבאה תוקדש כולה לבחורים המבוגרים בחסידות, להם ינסו השדכנים למצוא שידוך הולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד