י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ירושלים: מתמודדים סביב לה

אנשי המטה של הגרמ"ח לאו במתח: הגרי"ד גרוסמן פרש, כנראה, מההתמודדות על רבנות ירושלים, אבל הגר"י אפרתי בודק שוב את האפשרות להציג מועמדות. וגם בצד הספרדי הכל פתוח • פרסום ראשון

חוזר להתמודד? הגר"י אפרתי
חוזר להתמודד? הגר"י אפרתי

מיד עם הקמת הקואליציה ואיוש משרדי הפנים והדתות בשרי ש"ס היה ברור שסוגית הבחירות לרבנות ירושלים תצבור תאוצה חדשה. אבל מי שחשב שרשימת המועמדים ברורה וסגורה, וכי השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מי יהיו המועמדים שיגיעו לקו הגמר ויכהנו בתפקידים הנכספים - התבדה.

מתברר שהכל עדיין פתוח.

אם חשבו אנשי המטה של הגאון רבי משה חיים לאו מנתניה, בנו של הגרי"מ לאו, שמועמדותו הפכה ליציבה, לאחר שככל הנראה הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק פרש מהמרוץ - כאשר התברר לו שמרבית גדולי התורה האשכנזים והחצרות החסידיות העניקו כבר את תמיכתם לגרמ"ח לאו - הרי שהם הופתעו היום שוב: שמועה עקשנית טוענת כי הגר"י אפרתי, נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב, בודק מחדש את האפשרות כי יתמודד על תפקיד רבה הראשי של ירושלים.

בסביבת הגרמ"ח לאו טוענים, כי איש לא הודיע להם על אפשרות שכזאת, וכי הם מתכוונים לרוץ עם מועמדות הגרמ"ח לאו עד הסוף.

בשבועות האחרונים היה נראה לאנשי המטה, כי הגרמ"ח לאו יזכה בתפקיד רבה הראשי האשכנזי של ירושלים בתמיכה רחבה במיוחד. היה לצידו מכתב תמיכה מיוחד, עליו חתמו האדמו"רים מסערט ויזניץ, צאנז, והגר"י הגר מוויז'ניץ, לצד עוד כמה ראשי ישיבות חשובים. כמו כן התקבל הרושם כי גם הגרי"ש אלישיב יתמוך במועמדותו, לאחר שראשי ישיבות נודעים מהפלג הליטאי המליצו בפניו על מועמדותו של הגרמ"ח לאו, שהינו בוגר ישיבת 'קול תורה'. בנוסף לזאת, גם חצר גור הודיעה כי תעמוד מאחורי ההבטחה שנתנה כבר בעבר - לתמוך במועמדותו כאשר תוצג.

אנשי הגרמ"ח לאו אף עשו עבודת שטח חזקה בקרב ראשי הפלג הדתי-לאומי בעיר, והשיגו אחוזי תמיכה נרחבים, עם סיכוי מסוים שלא יוצג מועמד דתי-לאומי כלל מול מועמדות הגרמ"ח לאו.

ינצח למרות הכל? הגרמ"ח לאו צילום: ינצח למרות הכל? הגרמ"ח לאו
ינצח למרות הכל? הגרמ"ח לאו


אולם כעת, לאור האפשרות כי הגר"י אפרתי עומד לשוב לזירת ההתמודדות, מעניין יהיה לראות מה יהיו ההתפתחויות בשטח. ישנם הטוענים, במיוחד מקרב המקורבים ללאו, כי גם אם יציג הגר"י אפרתי את מועמדותו - ואף יקבל את תמיכת הגרי"ש אלישיב - הוא עשוי למצוא עצמו מפסיד מול הגרמ"ח לאו בבחירות.

ההגיון באפשרות זאת היא העובדה שהגוף הבוחר מורכב מ-48 חברים. הנציגים החסידיים יעמדו באופן גורף לצד הגרמ"ח לאו. במידה ואכן לא יוצג מועמד דתי-לאומי, הרי שללא ספק יתמכו גם נציגי הציבור הדתי-לאומי בגרמ"ח לאו, בשל קשריו המיוחדים עם ציבור רחב זה. גם הנציגים הספרדיים יתמכו, באופן גורף במועמדות הגרמ"ח לאו, בכדי לאפשר כהונה שקטה ושלווה לבנו של הגר"ע יוסף, שעתיד לכהן עימו בצוותא כרב הראשי הספרדי לירושלים. בש"ס משוכנעים שעם הגרמ"ח לאו ואופיו הנוח והאצילי יהיו שנות כהונתו של מועמדם לרבנות העיר, שקטות ושלוות יותר.

התפתחות נוספת מפתיעה היא בצד הספרדי של ההתמודדות. מקורות בביתו של הגר"ע יוסף מדווחים על ספק כבד בתוך המשפחה מי מהבנים יהיה, בסופו של דבר, המועמד, וכי המילה האחרונה עדיין לא נאמרה שם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד