י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בי"ד רבני חב"ד: לסגור מגזין COL

בי"ד רבני חב"ד פסק בתביעה של עיתון 'כפר חב"ד' כנגד המגזין של אתר COL: לסגור לאלתר את המגזין. לאחר שיצאה-לאור מהדורה שונה - כתב ביה"ד הבהרה: סגרו אותו מיד

המגזין בפורמט החדש והבהרת בית הדין
המגזין בפורמט החדש והבהרת בית הדין

התפתחות בפסק הדין של בית דין רבני חב"ד, בתביעה של שבועון 'כפר חב"ד' כנגד מגזין COL: כזכור לפני יותר מחודש הגיש השבועון הוותיק 'כפר חב"ד' תביעה בבית דין רבני חב"ד כנגד המגזין החדש של אתר COL, בבקשה לסגור את המגזין לאלתר.

'כפר חב"ד' טען כי המגזין החדש פוגע בו, הן מבחינה פרסומית והן מבחינה שיווקית, והוא לוחם בעיתון שזכה לברכותיו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

שני הצדדים חתמו על הסכם בוררות עם תוקף חוקי, לפיו הם מקבלים כל פסיקה שתתקבל על-ידי רבני בית הדין.

בערב שביעי של פסח קיבלו שני הצדדים את הפסק עליו חתומים הרבנים הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי אב"ד, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן האב"ד, הרב בן ציון ליפסקר, המכהן כרבה של העיר ערד, הרב יוסף העכט, המכהן כרבה של העיר אילת, והרב אליהו יוחנן גוראריה, המכהן כרבה של העיר חולון.

בפסק הדין נאמר באופן חד-משמעי כי על הנהלת מגזין COL לסגור את המגזין לאלתר. לפסק הדין צורפו חמישה עמודים של נימוקים הלכתיים.

במסגרת הנימוקים השתמשו הרבנים בביטויים חריפים ולא שגורים, בין היתר הם כתבו: "הוצאת עיתון שהורתו ולידתו ב'מעשה רשע' היפך 'כשרות ויראת שמים', בוודאי בית בית הדין כשלוחי הציבור למנוע הדבר".

השבוע הופיע מגזין COL במתכונת שונה, על גבי נייר עיתון ולא מגזין כרומו כבעבר. בעמוד השני של העיתון, תחת הכותרת "ועשית ככל אשר יורוך", הכריזה הנהלת המגזין כי היא מצייתת לבית דין רבני חב"ד, ולאור כך יפסיק המגזין לצאת בצורתו הקודמת ויעבור למתכונת חדשותית.

בידיעה נאמר, כי הפורמט החדש יוצא בהסכמת בית הדין ולאחר שהושגה פשרה בנידון.

אמש (ה) הוציא בית דין רבני חב"ד הבהרה, בעקבות הופעת הפורמט החדש, ובה נאמר כי לידיעה אין מקור, או בלשון הרבנים: "בנוגע לפרסומים כאילו בית הדין הגיע לפשרה בין הצדדים, שמגזין COL יעבור לפורמט חדשות, הננו להבהיר בזאת, כי לא היו דברים מעולם והחלטת ביה"ד בתוקפה, ועל COL להפסיק לאלתר את הוצאת המגזין".

בית הדין נותר נחרץ בדעתו כי על המגזין להיסגר לאלתר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד