כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העציץ הפך ליער עבות

השר משולם נהרי קיבל סמכויות - יעמוד בראש משרד חברה ומורשת יהודית. הסמכויות שיקבל: נוער נושר, מורשת יהודית, שירות אזרחי, וישתתף בפורום שיטפל בנושאי חינוך עם סמכויות

ספר עציצים.  משולם נהרי
ספר עציצים. משולם נהרי

לפני שנים לא רבות, הייתה סיעת מרץ - סיעה שעמדה במרכז ההוויה הישראלית. בראש התנועה עמדו אישים כמו יוסי שריד ושולמית אלוני. הסיעה, שמטבע הדברים קיבלה לידיה תיקים בכירים, כמו תיק החינוך, העמידה בראש המשרד את מנהיגה, יוסי שריד. תנועת ש"ס הייתה מפלגה בראשית דרכה ונאבקה על לגיטימציה ציבורית.

במו"מ שהתנהל בזמנו, קיבלה לידיה ש"ס את תפקיד סגן השר במשרד החינוך, תחת הנהגתו של יוסי שריד. ש"ס בחרה למנות לתפקיד את משולם נהרי, שהיה עד אז אלמוני לרוב הציבור, אך מכיריו ידעו לספר על איש שטח מעולה. איש של הפרטים הקטנים, אמרו מכיריו.

שריד שמטבע הדברים לא שמח על הצטרפות סגן השר מהמפלגה החרדית, צוטט בכלי התקשורת כמי שאומר: "נהרי יהיה לא יותר מעציץ במשרד".

אבל מסתבר שהעציץ גדל, והפך ליער עבות.

נהרי התקדם במנגנון הש"סי, וקידם נושאים רבים הקשורים בחינוך החרדי. בקדנציה האחרונה הוא נפל בין הכיסאות. אמנם, הוא זכה לקבל תפקיד שר, אך שר ללא תיק. סביר להניח, שבימים האחרונים הוא חשב הרבה על עציצים. חוץ מזה, לא היה לו הרבה מה לעשות.

אפילו החדר שניתן לו במשרד ראש הממשלה, נתפס על-ידי רפי איתן, שמכהן כיועץ לענייני גמלאים לראש הממשלה, ומחזיק בחדר עוד מהיותו שר לענייני גמלאים. איתן מסרב להתפנות, ונהרי שאינו מורגל בקרבות עם ישישים בני שמונים פלוס - נשאר בלי חדר.

אתמול (ה') הכל השתנה.

נהרי קיבל סמכויות, והחל מיום ראשון הוא ייכנס לעבודה בכל המרץ. את המפנה יזם ראש לשכת ראש הממשלה נתן אשל. בסידרת פגישות שערך אשל עם נהרי וישי, הגיעו להבנות, ואתמול ניתן החותם הרשמי.

מה יקבל נהרי? השם של המשרד אותו ינהל ייקרא "המשרד לענייני חברה ומורשת יהודית". הסמכויות שניתנו למשרד זה הן כדלהלן: תקציבי נוער נושר בציבור החרדי, מורשת יהודית (האחראית על תקצוב בתי ספר יהודי בארץ ובעולם), וענייני שירות אזרחי, שמתפתח מאוד בציבור החרדי.

גולת הכותרת של תפקידו - פורום מיוחד עליו נמנים: השר משולם נהרי, שר החינוך גדעון סער, ושמעון שושני. הפורום יעסוק בענייני חינוך חרדי, ונהרי יהיה מוסמך לקבוע גם בנושאים אלו, כשעיקר מרצו יופנה לרשת החינוך התורני של תנועת ש"ס.

מי שיוצא נפסד מכל הסיפור הוא סגן שר החינוך, מאיר פרוש. פרוש, רואה בעיניים כלות, כיצד סמכויותיו מתקצצות ומחולקות לשותפים אחרים. נראה כי אם הבוחשים בנושא החינוך יחנכו את עצמם ואת בני משפחותיהם, הרי שפתרנו את בעיות החינוך של חצי מהציבור החרדי.

מעניין יהיה לראות כיצד יסתדרו כל אנשי החינוך, בביצה הכל-כך קטנה של הציבור החרדי. מה שבטוח הוא שנהרי הוכיח, בפעם-המי-יודע-כמה, שעם עבודה קשה מגיעים בסופו של דבר גם לתוצאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד