י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"אנחנו לא מבקשים טובות" • סיכום וגלריה

אלפי אנשים גדשו את אולמי קונטיננטל בכנס שהציע פיתרון למצוקת הדיור. המארגנים הבטיחו 3000 יחידות דיור בבית שמש ובמודיעין עלית, בהוזלה ניכרת ממחירי השוק • כל הפרטים

"אנחנו לא מבקשים טובות" •  סיכום וגלריה
יצחק לב ארי מהיר חימה

באירוע שנערך באולמי 'קונטינטל' בבני ברק, תחת הכותרת: 'שמים סוף למצוקת הדיור', השתתפו אלפי אנשים מכל גווני הקשת של היהדות החרדית. הציבור שמשווע לתוכנית כל שהיא שתביא לסיום המצוקה החריפה של הדירות מגיע מטבע הדברים לכל אירוע שטומן בחובו בשורה כל שהיא בנושא. מי שראה את הפרצופים הכואבים, המשוועים לעזרה, הבין שפיתרון חייב לבוא. ומהר.

מי שחתום על ארגון האירוע הוא היזם מאיר כהן, שברקורד שלו ניתן למצוא מיזמים רבים. באלעד הוא בנה את קרית ויזניץ' ואת פרויקט נחלת שרגא. בעבר היותר רחוק הוא בנה מספר פרויקטים בבית שמש. ועוד מספר פרויקטים ברחבי הארץ.

בפרויקטים אותם יזם, הצליח כהן, להוריד את מחירי הדירות בסכומים משמעותיים. באלעד מכר את הדירות ב- 80,000$. המחירים בעיר לאותם דירות עמדו באותם ימים על כ- 120,000$. ההורדה במחיר גרמה לקבלנים האחרים שבנו באותה תקופה באלעד, להוריד את המחירים בלית ברירה.

הכינוס הערב (מוצ"ש), אמור להביא לפיתרון לעוד כ- 3000 זוגות. כהן, מתכנן 2 קבוצות של 1500 יח"ד, אחת בבית שמש ואחת במודיעין עלית. הבשורה שמביא כהן בכנפיו הוא הוזלה של 30,000$ לכל הפחות ממחירי השוק.

מי שמלווה את הפרויקט מראשיתו, ותומך ביוזמה עוד משלבי התכנון, הוא הגר"י סילמן. הגר"י, שנחשב לאיש אמונם של גדולי הדור בנושאי הדיור, ומוביל מספר מהפכות בנושא, לקח את הפרויקט המדובר לידים, ולוקח עליו אחריות באופן מלא. הכספים שיינתנו לצורך הרכישה, יועבר לנאמנות אצל עורך דין. הנאמנות תירשם על שם הגר"י סילמן.

בכינוס הערב, הגיעו כאמור אלפי אנשים. בדבריו אמר הגר"י סילמן: "אני 10 שנים מחפש פתרונות למצוקת הדיור, ולא עלתה בידי. הערב התכנסנו כדי לספר על מיזם חדש. אני מכיר את מאיר כהן, הוא איש של אמון. ב- 15 שנה שאני מכיר אותו, אף אחד לא התאכזב ממנו. כולם יצאו מרוצים". בהמשך דבריו אמר הגר"י: "אנחנו לא רוצים אפליה מתקנת, אנחנו רוצים שויון. אין שום סיבה בעולם שמחירי הדירות יהיו כל כך גבוהים".

לאחר מכן דיבר הגר"י מישקובסקי שאמר: גדולי ישראל עומדים מאחורי הפרויקט הזה. זה מקום עם קבלות, ויכול להביא לפתרון זמני למצוקת הדירות".

במרכז הכינוס עמדו דבריו של היזם מאיר כהן שאמר: ישנם שלושה סיבות למחירים הגבוהים של הדירות: 1. בחירת הקרקע. 2. קבלן מתאים. ובנק מלווה. הפרויקט שלנו מוזיל את כל אחד מהמרכיבים הללו בעשרות אחוזים, וכך אנחנו מצליחים להוריד את המחירים באופן משמעותי.

חבר הכנסת משה גפני דיבר באירוע ואמר: "אני יעמוד לימין הפרויקט בכל עזרה שתידרש. יש כאן צוות מוכשר שיכול להביא לפיתרון במצוקת המחירים הנוכחית. יש לנו שר שיכון חרדי שבטוח יביא לשינוי בדפוסי ההתנהגות כלפי הציבור החרדי ופתרון הבעיות. אני מקווה שהפרויקטים ההלו יהיו סנונית ראשונה לפרויקטים שיבואו בעקבותיהם".

מי שיהיה אחראי על וועדת הקבלה הוא הדיין הגרי"א כהן, שדיבר אף הוא בכנס, והבטיח שהציבור יהיה איכותי, ומתאים לבני תורה.

סמנכ"ל בנק אדנים שמשי באום, אמר שהבנק שלו ילווה את הפרויקט, ומהיכרותו המעמיקה עם היזמים הוא בטוח שהפרויקט יהיה הצלחה גדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד