ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"ע יוסף: לתת סטירה לבחור שמעשן

אמר: בישיבות, כשבחור מתארס, הוא מחלק לחבריו סיגריות - "זה טיפשות, שיחלק סוכריות". הציע: ראש ישיבה שרואה תלמיד מעשן - ייתן לו במקום סטירה; לעג להצעת ליצמן לייקר מחיר הסיגריות • להאזנה

הגר"ע יוסף: לתת סטירה לבחור שמעשן




בשיעורו הקבוע, המועבר בלווין בכל מוצאי שבת, יצא אמש (מוצ"ש) הגר"ע יוסף נגד מעשני הסיגריות. במהלך שיעורו הוא אמר, כי יש מנהג בישיבות, שכאשר בחור מתארס הוא מחלק לחבריו סיגריות, "זה טיפשות, במקום זה שיחלק סוכריות", הציע הרב.

עוד הוסיף ואמר כי הוא מציע שראש ישיבה שתופס את אחד מתלמידיו מעשן - ייתן לו במקום סטירה.

הגר"ע גם סיפר על חמיו, שעישן בין קופסא לשתי קופסאות ביום - 20 או 30 סגריות ביום. "אמרנו לו", סיפר הגר"ע, "אנחנו אוהבים אותך, מה אתה מעשן כל-כך הרבה? הרופאים מזהירים שזה מביא הרבה מחלות. הוא ענה קשה לי. הצענו לו שיוריד כל יום סיגריה אחת. ביום הראשון במקום 30 שיעשן רק 29, ביום השני 28 וכן הלאה. כשיגיע ל-10 סיגריות, הוא רואה שזה קשה לו מאוד רק 10, שיחתוך אותן לשני חלקים, ככה יהיה לו 20 סיגריות. וככה עשה מו"ר חמי והצליח".

לסיום אמר הגר"ע כי שמע ששר הבריאות, יעקב ליצמן, הציע שיעלו את מחיר הסיגריות. הצעה זו נראתה לרב כמגוחכת, שלא תעזור מאומה. לדבריו, "מי שמעשן ושילם עד עכשיו על הסיגריות 20 שקל מה זה בשבילו לשלם 21 שקל".

קישורים:
מקור: נטוניוז
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד