י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפתרון החדש להשמנה: משחקי וידאו

בבריטניה החלו לשדר פרסומת נגד השמנה, המקדמת משחקי מחשב בהם נדרשת פעילות גופנית. הקמפיין הוא חלק מתוכנית למאבק בהשמנה. נועד להתריע על כך שמעט מדי ילדים מבצעים את 60 דקות הפעילות הגופנית המומלצות ביום

הפתרון החדש להשמנה: משחקי וידאו




ממשלת בריטניה החלה לשדר פרסומת נגד השמנה, המקדמת משחקי מחשב בהם נדרשת פעילות גופנית. הקמפיין החדש, שנערך מטעם משרד הבריאות של בריטניה, הוא חלק מתוכנית בשווי של 75 מיליון ליש"ט למאבק בהשמנה, והוא נועד להתריע על כך שמעט מדי ילדים מבצעים את 60 דקות הפעילות הגופנית המומלצות ביום. כך מדווח 'הארץ'.

בקמפיין החדש חוזרת בה בריטניה מקמפיין קודם שפורסם בעיתונים לפני כמה שבועות, בו קבעה כי ישיבה בבית מול משחקי מחשב עלולה להוביל למוות מוקדם. הפרסום עורר בשעתו את זעמה של תעשיית משחקי המחשב, המייצרת גם משחקים הדורשים פעילות גופנית כמו "Wii" של "נינטנדו".

בפרסומת מככבת משפחה מצוירת, "צ'יינג' פור לייף" שמה, המוצאת דרכים להעניק לילדיה 60 דקות של פעילות גופנית ביום. בין הפתרונות המוצעים בפרסומת יש גם, לצד הליכה ברגל לבית הספר ומשחקים בפארק, משחקי מחשב הדורשים פעילות גופנית.

הפרסומת עוצבה בידי "ארדמן אנימיישן", ואילו הקמפיין כולו נעשה בידי משרד הפרסום הבריטי המפורסם "סאצ'י".

"משחקי וידיאו פעילים, בהם ילדים נדרשים לקפוץ או לרקוד כחלק מהמשחק, הם דרך נפלאה לגרום לילדים לזוז", אומר דוויין פרימרולו, השר לבריאות הציבור. "רגעי פעילות קטנים כאלה יכולים להצטבר במשך היום לשישים הדקות המומלצות לילדים. עם זאת, הסקר שלנו מראה כי כרגע הילדים אינם זוכים לזמן פעילות גופנית ראוי".

הסקר אליו מתייחס פרימרולו מראה כי 72% מהילדים בבריטניה אינם נהנים מפעילות גופנית מספקת מחוץ לבית הספר.

בחודש שעבר פורסם מטעם משרד הבריאות - בשיתוף עם "הוועד הבריטי למלחמה בסרטן", "הקרן הבריטית למחלות לב" ו"הוועד ללוחמה בסוכרת" - קמפיין טלוויזיוני ועיתונאי שנוי במחלוקת שעורר את כעסה של תעשיית המשחקים הבריטית. בפרסומת בעיתון נראה ילד צונח מספה, כשבידו מכשיר הנראה כמו שלט של "פלייסטיישן" ולצדו המשפט: "סכן את עצמך במוות מוקדם - פשוט אל תעשה כלום".

לשכת הפרסום של תעשיית משחקי המחשב MCV הגישה תלונה רשמית בעקבות המודעה והיא אף עוררה תגובות קשות מצדן של חברות משחקים כמו "קודמאסטרס", "קונאמי", "סגה" ו"אטארי".

לפי דיווחים של MCV, "סוני" אף איימה לתבוע את משרד הבריאות משום שלא נתנה את הסכמתה להשתמש בחלקים של "פלייסטיישן". במקביל הוגשו 25 תלונות מצד תושבים בבריטניה, אך עד כה לא ננקטה כל פעולה להסרת המודעה.

גם פרסומת הנוכחית עלולה להכעיס מחדש את תעשיית משחקי המחשב. בתמונת הפתיחה של הפרסומת משחקת אחת הדמויות במשחק מחשב שאינו דורש פעילות גופנית. ברקע נשמע קולו של ילד, הקובע כי "פעילות יתר" של אי-פעילות עלולה להוביל לבעיות כמו סוכרת.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד