י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

גזירות חדשות: הגדלת המס על סלולר ממקום העבודה

שורת הגזירות שמתכנן האוצר בחוק ההסדרים: הגדלת תקרת המס בעשרות אחוזים עבור שימוש בטלפון נייד ממקום העבודה, הקטנת הפטור ממס על הכנסות מהימורים, וביטול הפטור ממע"מ על לינות תיירים

תמונת אילוסטרציה, צילום: יצחק לב ארי
תמונת אילוסטרציה, צילום: יצחק לב ארי

בכדי לממן את ההוצאות הכרוכות בביצוע התוכנית הכלכלית שהוצגה ביום חמישי האחרון, מרחיב משרד האוצר את רשימת הפטורים ממס שבכוונתו לבטל. לפי התכנית, בכוונת המשרד להגדיל בעשרות אחוזים את המס על שימוש בטלפונים סלולריים ממקומות עבודה. כיום, קיימים כ-2 מיליון מכשירים הפטורים ממס, ולפי תחשיבי האוצר הטלת המס צפויה להניב כ-200 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה. על פי התכנית, המס המקסימלי בשווי השימוש יגיע ל-70 שקל.

כמו כן הוחלט לבטל את הפטור הקיים ממס על הכנסות מהימורים, הגרלות ופרסים, כך שהתשלום במס יירד ל-5,000 שקל ומעלה, במקום על זכיות של יותר מ-50 אלף שקל כיום. מהלך זה צפוי להניב 100 מיליון שקל בשנה.

עוד עולה מהתכנית, כי ספורטאים ועיתונאים זרים יחויבו בתשלום מס הכנסה בהתאם למס השולי שלהם, במקום תשלום מס בשיעור אחיד של 25% כיום. ביטול הטבה זו יגדיל את הכנסות המדינה בכ-20 מיליון שקל בשנה.

בנוסף הוחלט לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות שונים, כמו לינות תיירים והשכרת רכב של תיירים. צעד זה צפוי להכניס לקופת המדינה כ-500 מיליון שקל בשנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד