ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גורש מ'הארץ'

העיתונאי רודף החרדים, שחר אילן, פוטר מעיתון 'הארץ'. בראיון פרישה הוא מבטיח להמשיך לטפל בחרדים. יעקב ריבלין: "ספרו 'החרדים' הוא הגירסה הישראלית לפרוטוקולים של זקני ציון"

העיתונאי שחר אילן. צילום: הבלוג 'משגיח כשרות'
העיתונאי שחר אילן. צילום: הבלוג 'משגיח כשרות'

הכתב לענייני חרדים של עיתון 'הארץ', שחר אילן, החליט להתייחס בשעשוע לפיטוריו מהעיתון, והגיב על החלטת ההנהלה בראיון עצמי, המתפרסם בבלוג שלו - ’משגיח כשרות’.

אילן, ששימש במשך שנים ככתב לענייני חרדים, ומזוהה כמי שחרת על דגלו את רדיפת הציבור החרדי באשר הוא, באמצעות תחקירים להם הוצמדו פרשנויות מסולפות, יעבור לשמש כסמנכ"ל בארגון חדש למען חופש דת ומצפון, מייסודו של 'הרב' אורי רגב, מייסד המרכז לפלורליזם יהודי, ומי שמכהן בשנים האחרונות כנשיא האיגוד העולמי של "היהדות המתקדמת".

אילן, שיעזוב את ’הארץ’ בסוף החודש, לאחר 25 שנה בקבוצה, כולל ב’כל העיר’ הירושלמי, פוטר כבר בגל הקיצוצים של לפני חצי שנה, אך סוכם שימשיך בתפקידו עוד מספר חודשים, מבלי שדבר פיטוריו יפורסם. טרם נמצא לו מחליף בסיקור עבודתו ככתב בכנסת.

ב"ראיון הבלעדי" כותב אילן את דעתו על מצבו כיום של שוק העיתונות, אותו נאלץ לעזוב. "התחושה שלי בשנים האחרונות היתה שהחיים בתקשורת הכתובה הם על זמן שאול, והגיע הזמן ללכת הלאה. זה לא בגלל שאני חושב שהתקשורת הכתובה הולכת להיעלם. יכול להיות שהיא תשרוד. זה בגלל שהיא כל הזמן מקצצת תקנים ומשכורות. הנכונות של העיתונים לשלם משכורות שמאפשרות לפרנס משפחה, הולכת ופוחתת".

בהמשך שואל שחר את עצמו: "את מי מעניין עכשיו יחסי חילונים חרדים. ועונה: 'ראשית, הנושא הזה תמיד עניין מאוד את הישראלים. נפילת שינוי, והמריבות שקדמו לה, גרמו לאכזבה ולייאוש. אבל לדעתי העניין המחודש בנושא נמצא בעלייה מתמדת. רגב התחיל להקים את הארגון הרבה לפני הבחירות. אבל, כמובן, הקואליציה הזאת מגבירה את הצורך בו ומוכיחה כמה היוזמה של רגב חיונית. זאת, לאחר שקואליציה הסכימה לחקיקה שתבטיח חינוך ללא תוכנית ליבה, מסרה שורה של משרדים מרכזיים למפלגות החרדיות והבטיחה מיליארדים למגזר החרדי. אירועים כמו הודעת ש"ס שתחזיר את חוק החמץ או ההפגנה החרדית בעד תוספת קווי מהדרין, שהם בעצם קווי גזענות נגד נשים, ממחישים שאנחנו מיתדרדרים במהירות לעבר ימי הביניים".

נראה, כי מי ששמח לאידו של אילן, יקבל אותו במסגרות אחרות, ונשכניות הרבה יותר.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אין מה לשמוח על עזיבתו של שחר אילן. אם עד היום הוא היה תחת מגבלות של עורך וסגן עורך, הרי שמהיום הוא חופשי לעשות ככל העולה על רוחו. במסגרת חיבור לרפורמים עוד נשמע הרבה על עתירותיו הקנטרניות נגד הציבור החרדי ועולם התורה. החיבור בינו לבין הרפורמים גרוע בהרבה מכתיבתו בעיתון 'הארץ'".

• הכרת אותו באופן אישי?

"יצא לנו לשוחח מספר פעמים. הוא גם הוציא ספר על החרדים. הספר הוא בעצם הגירסה המודרנית לפרוטוקולים של זקני ציון. הוא איש ישר שעושה עבודה יסודית, ולא מפרסם שקרים. אבל הכתיבה שלו מגמתית נגד הציבור החרדי, והפרשנות שהוא מצרף לנתונים היא נוראית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד