כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חינוך בלבד

חוות-דעת משפטית שנמסרה למנדי שוורץ, ראש לשכתו של סגן שר החינוך, קובעת: יש ניגוד עניינים בין תפקידך במשרד החינוך לחברות בעיריית ביתר עלית - אתה חייב להתפטר. מה הוא יעשה בעוד שנתיים וחצי?

מנדי שוורץ עם האדמו''ר מצאנז
מנדי שוורץ עם האדמו''ר מצאנז

מנדי שוורץ, ראש הלשכה של סגן שר החינוך מאיר פרוש, קיבל בימים האחרונים טלפון מהלשכה המשפטית של משרד החינוך. בטלפון הודיע לו נציג הלשכה חגיגית כי עליו לעזוב את תפקידו כחבר עיריית ביתר עלית.

כשניסה לברר בשל מה באה לו הרעה הזו, הוסבר לו ההסבר המפולפל הבא: מכיוון שהוא נמצא במשרד החינוך על תקן יועץ לסגן השר - יש בדבר ניגוד עניינים לתפקידו כחבר עיריית ביתר.

שורץ חשב לתומו, שהניגוד עניינים בא על רקע היותו מחזיק תיק החינוך בעירייה, אך הדובר בצד השני של האפרכסת, הסביר לו שהגזירה על פרישתו מתפקיד חבר עירייה אמורה גם באם ינטוש את תיק החינוך. הסיבה: מכיוון שאין לו תפקיד מוגדר במשרד, ואי-אפשר לקבוע באילו דברים יש לו ניגוד עניינים, עליו להתנזר מכל עניין ציבורי, מלבד משרד החינוך.

שוורץ ניסה למחות על רוע הגזירה, באומרו שאינו מבין איזה ניגוד ענינים יש ליועץ במשרד החינוך עם חברותו בעירייה,אך הלשכה המשפטית בשלה עומדת. הרל"ש הנכנס,שכבר ויתר על משכורת אחת שקיבל מניהול בית היתומים בקרית צאנז בנתניה, יאלץ בעל כורחו לעזוב גם את כסאו בעירייה.

מי שמכיר את החיים הפוליטיים, יודע שעזיבה מסוג זה קשה מאוד לשוורץ. על פי הסכם הרוטציה בתוך 'יהדות התורה', יעזוב בעוד שנתיים וחצי את משרד החינוך, ואיתו יעזבו כל מקבלי משרות האמון - והחשבון הפשוט הוא: האם לעזוב את כל מקורות ההכנסה בשביל עבודה של שנתיים וחצי.

מקורביו של שוורץ, איתם שוחחנו, אומרים כי הוא לקח הכל בחשבון, ויודע כי בסופו של יום יכול להיות שיישאר קרח מכאן ומכאן. את הניחומים הוא לוקח מהדלתות שלידו. משרד החינוך מתמלא עכשיו במינויים של גדעון סער, שהחזיר רבים מהעובדים הישנים למשרד. סער, שעושה את המינויים על פי מפתח מקצועי בלבד, אינו מתחשב בהשתייכות הפוליטית של האנשים. שוורץ, אומרים מקורביו, מקווה להתבלט ולנצל את כישוריו, ובטוח שאם יצליח - יבוא מישהו כבר, וייקח אותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד