י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טבעי שתרצו להחליף

שמעתם הרבה על הנזקים שגורמים חומרים כימיים לבריאות ולסביבה, אתם רוצים להחליף את החומרים הרגילים בחדשים, אבל לא יודעים מה לעשות? לפניכם מדריך התחליפים הביתי הכי בסיסי

טבעי שתרצו להחליף
ערוץ 10



קראתם על הנזקים שעלול לגרום החומר SLS המצוי בסבונים ובשמפו, עכשיו אתם יודעים שלא כול חומרי הניקוי החריפים לכלים נעלמים עם השטיפה ושאריות מהם נותרים על הצלחות והסירים ומוצאים את דרכם יחד עם המרק היישר לקיבתנו, אתם גם מבינים שתכשירי הקוסמטיקה הסינתטיים וחומרי השימור והייצוב שהם מכילים אינם כה תמימים ועלולים להזיק לבריאות וכך מצאתם את עצמכם מחפשים אחר תחליפים טבעיים. נותרה רק השאלה איך מתמצאים בסבך המוצרים החליפיים.

• הכי קל להיכנס לאחד מבתי הטבע, בתי המרקחת או רשתות הפארם. במרביתם נמכרים סבונים מחומרים טבעיים במחירים סבירים.

• לחידוש מראה העור אחרי חורף יבש ואפרורי ולעור בוהק נקו את עור הפנים עם חלקו הפנימי של אחד מפירות הקיץ שיופיעו בקרוב בשווקים, ועסו אותו פנימה. שטפו. הסוכר שבפרי יעניק אנרגיה לתאים ואתם תזכו בפילינג מכני קל שיפתיע אתכם בתוצאותיו.

• להבראת שיער יבש ולקבלת ברק ערבבו היטב ביצה שלמה יחד עם שתי כפיות ברנדי. מרחו על שער יבש, השהו ל-10 דקות וחפפו כרגיל.

• מרפקי הילדים הנחשפים בקיץ נראים לפעמים כהים מן הרגיל. מראה זה נוצר כתוצאה מהצטברות של תאי עור מתים. הפתרון: לכף סוכר הוסיפו מעט מים פושרים (לא חמים מדי, כדי שהסוכר לא יימס) ושפשפו את האזורים הבעייתיים. הפילינג הטבעי יגלה את תאי העור הצעירים והבהירים יותר המצויים מתחת.

• תחליפים טבעיים לצבעי מאכל: פפריקה תצבע מאכלים באדום, סלק בבורדו, כורכום בצהוב ומרק מעלי כרוב או מלוחיה בירוק. מאכלים מתוקים תוכלו לצבוע בחום באמצעות אבקת חרובים ובכתום עם חוטי זעפרן שתוכלו להשיג בחנויות תבלינים וטבע.

• אם אתם רוצים להפחית מהמלח ואבקות המרק במזון מבלי לאבד את הטעם – הגדילו את כמות התבלינים.

• את אבקת המרק תוכלו להחליף בזר עלי תבלין מפטרוזיליה, שמיר וכוסברה. בתום הבישול תוכלו להוציא את הזר בעזרת מסננת. השמנים הארומטיים המצויים בעלים הטריים של התבלינים הללו מחזקים את המערכת החיסונית ומונעים מחלות.

• לניקוי מערכת העיכול תוכלו להרתיח בסיר את השערות העוטפות את קלח התירס (בקרוב בשווקים). המתינו שהמים יצטננו, סננו ושתו. גם סלרי מבושל ידוע כחומר המנקה את המערכת.

• פטרוזיליה מונעת ריחות רעים מן הפה לאחר האוכל יותר מכל משחת שיניים.

פורסם בעיתון 'בקהילה'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד