י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשעת המכנסין פזר • סיכום, גלריה ווידאו לצפיה

בתדריך מיוחד של משטרת התנועה, לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון, אמר מפקד משטרת התנועה: "השנה לא יהיו כניסות לאח"מים, כולם יעלו בתחבורה ציבורית. נמצה את הדין עם המסתננים מדרכים עוקפות"

נצ"מ ראובן אדרי במסיבת העיתונאים
נצ"מ ראובן אדרי במסיבת העיתונאים




בכנס היערכות לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון, שנערך במשרדי משטרת התנועה ברמלה, בהשתתפות נציגים מהמדיה החרדית, הסבירו מנהלי אגף התנועה על ההיערכות הנרחבת.

מנהל אגף התנועה נצ"מ ראובן אדרי הודיע, כי מיום ל"ב בעומר יסגרו כל הדרכים המובילות למירון ולא תותר תנועת כלי רכב. האדמו"רים וראשי הישיבות שיגיעו למקום, יוסעו בשאטלים מיוחדים לקבר. דרך בורמה, המכונה דרך האדמו"רים תיחסם, ותאופשר כניסה אך ורק לנכים ולנשים בהריון.

כמו כן, הוסיף, לא תותר שום תנועה כלפי היישוב מירון בכל שלושת ימי האירועים, מלבד אוטובסים של החברות המורשות: אגד, אגד תעבורה, נתיבי חסד, חברות הופמן, קונקס נתיבי אקספרס, ודרכי נועם.

כל שאר האוטובסים שיצאו מכל רחבי הארץ יחנו בחניונים התחתונים, והנוסעים יעלו בשטאלים לקבר.

כמו כן, הבהיר מפקד אגף התנועה, גם אוטובוס של אגד שיצא מטעם קהילה פרטית, אפילו שהוא של חברה מורשה, לא יורשה להיכנס לחניונים ליד הקבר.

המשטרה מתכוננת להלחם בשוק השחור של מכירת תווי האוטובוס המאושרים לעליה. כמו כן, לא תותתר תנעת מכוניות בכל רחבי היישוב מירון. התנועה תהיה אך ורק בכלי רכב דו-גלגלי.

"רכבים שינסו להסתנן דרך שבילי עפר, ודרך אש או בכל צורה שהיא, המשטרה תנהג עימם בכל חומרת הדין, ותדאג למצות את הדין עם כל אחד, ללא שום יוצא מן הכלל".

ארגון 'עזר מציון', בשיתוף עם המשטרה, יבצע את הסעת הנכים והמגובלים לקבר בלבד. "המשטרה תתן את כול כולה להצלחת ניוד הנכים", אמר.

המשטרה תתחיל לפעול לוויסות התנועה כבר בערי היציאה - ירושלים, בני ברק, אשדוד -
ותקבע כבר ביציאה את זרם התנועה, כדי לנסות ולמנוע את הלחץ במתחם הקבר.

בהמשך הודתה המשטרה, לכל העוזרים במלאכה. המפקד הזכיר בדבריו את יעקב הלפרין, הגר"ש רבינוביץ', ואחרים.

לשאלת כתב אתר 'בחדרי חרדים', האם המשטרה צופה הפרות סדר מצד "קנאים" המתנגדים לכל השינויים במתחם - ענה, כי אינו רואה כל בעיה וכי המשטרה ערוכה השנה בכפל כפליים, בעיקר עקב יום אירוע נוסף של הגעת האפפיור לארץ, "המשטרה תנהג ביד קשה, ותנקוט באמצעים מחמירי לכת נגד כל הפרת סדר", הזהיר.


הערכות התנועה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד