כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

התחזית הקודרת: 140 אלף מובטלים בשנתיים הקרובות

בתוך חצי שנה איבדו את עבודתם עוד 30 אלף עובדים, אבל הרע עוד לפנינו: בחודשיים האחרונים פוטרו עוד רבבות ושיעור האבטלה באמצע השנה הבאה צפוי להגיע ל-‭10.5‬ אחוזים

חרדים בלימודים. צילום אילוסטרציה
חרדים בלימודים. צילום אילוסטרציה

שיעור האבטלה בישראל מגיע כבר לכמעט 7 אחוזים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסרה, כי שיעור האבטלה עלה ב-‭0.9%‬ בחצי שנה, והגיע ל-‭6.9‬ אחוזים בחודש פברואר.

מספר המובטלים גדל ב-30 אלף איש בחצי שנה, והגיע ל-214 אלף.

שיעור האבטלה בפברואר (המתפרסם בפיגור של חודשיים) עדיין נמוך יחסית, ואינו משקף את המציאות הקשה יותר כיום, שכן רבבות המפוטרים בחודשיים האחרונים עדיין אינם כלולים בסטטיסטיקה.

כיוון שכך, שיעור האבטלה צפוי לעלות בחודשים הבאים בשיעור חד, ולהגיע ל-‭8.5‬ אחוזים בסוף השנה ול-‭10.5‬ אחוזים באמצע ‭.2010‬ מספר המובטלים יגדל בהתאמה בכ-50 אלף עד סוף השנה, וב-110 אלף עד אמצע ‭.2010‬

העלייה החדה באבטלה בחודשים האחרונים באה לאחר שפל היסטורי של 23 שנים. האבטלה ירדה לשפל של 6 אחוזים בקיץ ‭180) 2008‬ אלף איש‭,(‬ רגע לפני שהחל המיתון העמוק ושינה את התמונה.

אם יתממשו התחזיות הקשות, צפוי מספר המובטלים להגיע בשנה הבאה לשיא של כל הזמנים ‭320 -‬ אלף איש (תוספת מצמררת של 140 אלף מובטלים בשנתיים‭.(‬ המובטלים החדשים צפויים להגיע מכל מגזרי המשק, ובעיקר מהענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי - תעשייה, הייזטק, בניה ותיירות.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד