י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סופי: ליצמן יטפל בחזירי מקסיקו

לאחר פגישה בין ליצמן, ביבי וברק הוחלט: הטיפול ב'שפעת החזירים' נשאר באחריות ליצמן. מקרים נוספים של חולים במחלה בישראל. וגם: למה כועס שגריר מקסיקו על ליצמן? • פירסום ראשון

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בסיור. צילום: פלאש90
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן בסיור. צילום: פלאש90

ילד בן 9 מתל אביב, ששהה על טיסת אל-על מספר 026 ששבה מניו יורק לישראל ונחתה בארץ ביום ראשון, אושפז בבידוד בבית החולים לילדים דנה, בחשד שחלה בשפעת החזירים. בטיסה זו שב ארצה גם בן ה-47 שזוהה ביום ג' באופן ודאי כחולה במחלה.

לאחר פגישה שהתקיימה ביום ג' בערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אהוד ברק ויעקב ליצמן, סיכמו הצדדים להחזיר את הטיפול ב'שפעת החזירים', לידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולאחריות משרדו.

זאת לאחר שבמהלך יום ג' כבר הנחה שר הביטחון, אהוד ברק, את מנכ"ל משרדו להיערך לקבלת אחריות בנושא שפעת החזירים, בעקבות איבחונו של הנגיף בחולה תומר וג'ים המאושפז בבית החולים 'לניאדו' בנתניה.

ההנחיה התקבלה על-פי החלטת ממשלה לפני מספר שנים, בה הוחלט כי משרד הביטחון יקבל אחריות במקרים מסוג זה, זאת באמצעות צוות ניהול משבר לאומי.

תפקידי הצוות הם לייעץ לממשלה, על מנת להכיל את התפשטות המחלה, וכן לתת הנחיות אופרטיביות למשרדי הממשלה, לרשויות הממשלתיות ולגורמים מרכזיים שיש להם השפעה על המשק והכלכלה. הצד המקצועי-רפואי ימשיך להיות באחריות משרד הבריאות.

שר הביטחון אהוד ברק קיבל עדכונים בנושא, והורה לקיים הליך מסודר של העברת מקל אל מול משרד הבריאות. כמו כן, עדכנה לשכת שר הביטחון את משרד ראש הממשלה בהתפתחויות.

אולם כאמור, לאחר פגישה שקיים ראש הממשלה עם כל הצצדים הוחלט כי משרד הבריאות ינהל את הטיפול בנושא.

משרד הבריאות הודיע ביום ג' בערב כי אדם נוסף חלה בשפעת החזירים. האיש, בן 47, חזר לפני מספר ימים ממקסיקו ואושפז אתמול בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שחש ברע. בנוסף, קיים חשד כי אחיינתו בת החמש של תומר וג'ים, החולה הראשון שהתגלה, נדבקה אף היא במחלה. הילדה אושפזה בבית החולים לניאדו בנתניה.

וג'ים, בן ה-26, שאושפז בעקבות תסמינים של שפעת לאחר שחזר ממקסיקו ביום שישי האחרון, אובחן כחולה. מיד עם אשפוזו הועבר החולה לבידוד, תוך ביצוע בדיקות. מצבו מוגדר טוב וקל.

רק ביום ג' בבוקר העלה משרד הבריאות את רמת הכוננות מפני התפרצות נגיף שפעת החזירים לדרגה 4 (מתוך 6), בצעד דומה לזה שביצע אתמול ארגון הבריאות העולמי.

על פי הדירוג, רמת כוננות זו משמעה שהנגיף הינו מדבק מבן אדם לבן אדם ודרגה מעליו, דרגה 5, כבר מצביעה על "מגיפה בטווח מיידי". במשרד הבריאות ביקשו מהציבור לשמור על היגיינה אישית וביקשו מכל מי שחזר לאחרונה ממקסיקו וחש ברע לפנות לטיפול מיידי.

בתוך כך, פנה שגריר מקסיקו בארץ, בקובלנה למשרד החוץ. לטענתו, סגן שר הבריאות קרא למגיפה: שפעת מקסיקו, בעוד שהשם העולמי הוא: שפעת החזירים. השגריר אמר שקריאת שם המגיפה על שם מדינתו, יש בה טעם לפגם, והיא פוגעת במדינה, ובאזרחיה.

משרד החוץ העביר את התלונה לסגן שר הבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד