י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חרדים חוגגים עצמאות • וידאו לצפיה

מאות חרדים השתתפו בחגיגות יום העצמאות בי-ם • כתב 'בחדרי חרדים', אלי שקד, תיעד את התופעה המתרחבת, וקיבל מהמשתתפים תשובות מגוונות לשאלה: מדוע אתם חוגגים באירוע חילוני • בלעדי

רחבת המשביר בירושלים
רחבת המשביר בירושלים

חשבתם שחגיגות יום העצמאות הם לד"לים בלבד? חישבו מחדש.

מאות חרדים השתתפו אתמול בחגיגות יום העצמאות בירושלים, שהתקיימו במתכונת חילונית מובהקת.

כשסיפרו לי על התופעה ההולכת ומתרחבת של חרדים המשתתפים בהופעות של אמנים חילונים, הייתי בטוח כי כל המשתתפים הם מהשוליים של הציבור החרדי. אחרי שסיקרתי את חגיגות יום העצמאות אמש, אני יכול לאשר בצער: מדובר בתופעה רחבה, והמשתתפים באירועים אלו הם מ'המיינסטרים' של המגזר החרדי.



פנינו אל החוגגים בשאלה: איך אתם משתתפים באירוע כזה?

התשובות היו מגוונות. בוגר ישיבת כפר חסידים הסביר לנו, למשל, ש"אלטרנטיבה כשרה יש בחברה הדתית לאומית. כרגע יש מצב שבציבור שלנו גם מי שמנסה ליצור אלטרנטיבה כשרה, לא עולה בידו", ובשל כך נוצר מצב בלתי הפיך. "בני הנוער, שאין להם להיכן ללכת, הולכים למקומות הכי הכי גרועים כי פשוט אין להם לאן ללכת".

בחור מישיבת חברון אמר: "ישנה בעיה בעסקונה החרדית שמנסה ליצור רף גבוה מידי שלא כל הציבור יכול לעמוד בו, ובשל כך בהופעות של זמרים כדוגמת שלמה ארצי ואחרים ניתן לראות כמות גדולה של בני ישיבות".

חוגג אחר אמר: "מבחינתי אני לא רואה בעיה בלצפות בארועי יום העצמאות. מבחינתי חרדים יכולים לראות את האירועים ועדיין למתג את עצמם חרדים, וכמובן היה עדיף שתהיה אלטרנטיבה כשרה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד