י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ים העצמאות • גלריה וסיקור מיוחד

כתבי 'בחדרי חרדים' קיבלו אישור מיוחד להצטרף לסיור בספינת חיל הים לרגל יום העצמאות • יצחק לב ארי מגיש גלריה מרהיבה מהמשט המיוחד של ספינות חיל הים ותמונות מתוך הספינה

ים העצמאות • גלריה וסיקור מיוחד
מהיר חימה

השעה: שעת בוקר מוקדמת. המיקום: המרינה בהרצליה.

אנחנו עושים צעדים מהוססים לכיוון המתחם בה עגנה, במין ממלכתיות מהודרת, ספינת חיל הים. הגענו למקום לאחר אישור מיוחד שקיבלנו מדוברות חיל הים - להצטרף לספינה המלווה מקרוב את המשט שנערך לכבוד יום העצמאות בחופי תל-אביב.


ככתבים המיצגים אתר חרדי, חשנו אי נוחות קלה לסקר את פעילות חיל הים. ככאלו המושמצים בוקר וערב על אי שירותנו הצבאי, איך נבוא לסקר פעילות מעין זו. אך המארחים עשו ככל אשר לאל ידם להקל עלינו את הרגשות, וקיבלו אותנו בכבוד.

במסגרת הביקור, קיבלנו סקירה נרחבת על פעילות ספינות חיל הים, ועל הפעילות המבצעית של הסטי"ל. הסבר נרחב ניתן על תנאי המגורים בספינות. האמת התנאים לא משהו. בספינות נהוגה שיטת המיטה החמה, עקב הדוחק הרב.

אנחנו שטנו באוניית 'בת ים', שנרכשה לפני שנתיים מגרמניה, לצורך פעילות שוטפת, חילוץ והצלה. במבצע 'עופרת יצוקה' העניקו לוחמי 'אח"י בת ים' סיוע נרחב לשאר ספינות חיל הים, וביצעו פעולות אבטחה שוטפות לאורך החופים.

מהירות הנסיעה של האונייה היא כ-30 מייל לשעה. שני שליש של האונייה נימצא מתחת למים , כשתחתית האונייה מכילה את הדלק. על אונייה כזאת חיים כ-18 איש ביחד, ומי שאחראי על האונייה והדמות הקובעת בה הוא 'חובל', האחראי על הניווט, יעדים, ומפקד הספינה.

האוניה מצוידת במיטב המכשירים לשהות חיילים הרחק מהיבשה , ללא צורך בעזרה וסיוע מגורם חיצוני. בספינות חיל הים אין בתי כנסת, אך כל צרכי הדת ניתנים בבסיסים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד