ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תיק מקסיקו: תשובות הרבנים

גדולי הדור נדרשים בימים האחרונים לענות על שאלות הנוגעות להתפשטות 'שפעת החזירים': חתן הודרך שלא לנסוע למרות אפשרות לדחיית החתונה, ומנהל ישיבה התבקש לבודד תלמידים

הגר"ח קנייבסקי
הגר"ח קנייבסקי

מנהל ישיבה של אחת הישיבות החשובות בבני-ברק, בה לומדים בחורים ממקסיקו, הגיע לביתו של הגר"ח קנייבסקי עם שאלה דחופה: הזמן התחיל ובחורים ממקסיקו מגיעים לישיבה - כיצד יש לנהוג בהם? האם להפריד אותם משאר התלמידים?

הגר"ח קנייבסקי השיב שיש להפריד אותם משאר התלמידים, עד שיתברר בוודאות מצבם הרפואי. הגר"ח ביקש ממנהל הישיבה שישאל גם את חותנו, הגרי"ש אלישיב, שהשיב אותה תשובה. הגרי"ש אמר גם כי במקום שההיזק שכיח, יש להרחיק את התלמידים. לאחר שיגיעו תשובות מהצוות הרפואי, שיחזרו לישיבה, הוסיף הגרי"ש.

הגר"ח קנייבסקי נשאל גם על-ידי רבנים ממקסיקו, האם יש לעזוב את העיר, עקב התפשטות המדינה, וענה שאין סיבה לעזוב את עיר מגוריהם, וכי יש להקפיד אחר הוראות משרד הבריאות.

לעומת זאת, חתן שאמור להתחתן בעוד שבועיים במקסיקו, הגיע לשאול את הגר"ח האם לנסוע למקסיקו - ונענה שעדיף שלא ייסע. הבחור אמר שאם לא ייסע יכול להיות שהחתונה תיאלץ להידחות, אך הגר"ח השיב שלמרות זאת הוא צריך להישאר בבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד