י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

8שנות מאסר

בית המשפט היפני גזר שמונה שנות מאסר וקנס של 40 אלף דולר על בחור הישיבה יוסף בונדו, בגין הברחת סמים ליפן. ניסיונות לשכנע את בית המשפט לאפשר את המשך ריצוי העונש בישראל

8שנות מאסר

בית המשפט היפני גזר הבוקר (ו) שמונה שנות מאסר וקנס של 40 אלף דולר על בחור הישיבה יוסף בונדו, שנעצר יחד עם שני חבריו בגין ניסיון הברחת סמים מסוכנים ליפן, לפני יותר משנה.

לפי גזר הדין, בית המשפט היפני לא שוכנע שהבחור היה תמים וסבר כי במזוודות שנשא עמו היו רק "עתיקות" שהתבקש להעביר ליפן. לפי בית המשפט, בונדו היה אמור לחשוד שמדובר במעשה פלילי.

כך חדר עולם הפשע אל עולם הישיבות • וידאו
משלחת לטובת עצורי יפן • חשיפה

עורכי הדין של בונדו פועלים לשכנע את השופט שיגרש את בונדו מגבולות יפן ובכך לאפשר לו לרצות את המשך הישיבה בכלא בישראל. על פי החוק היפני, לא ניתן לאפשר לאסיר לרצות את המשך גזר הדין בכלא הישראלי, אולם אם בונדו יגורש מיפן, יתאפשר המשך ריצוי עונשו בישראל, מבלי להכנס לתסבוכת חוקתית. במקביל, אם תוגש בקשה רשמית ממשלת ישראל לממשלת יפן שתאפשר לו לרצות את המשך עונשו בכלא בישראל, יוכל השופט לאשר זאת.

לאחר קיזוז ישיבתו בכלא היפני ולאחר הורדת שליש מתקופת המאסר על התנהגות טובה, נשאר לבונדו לשבת בכלא קרוב לחמש שנים.

גזר דינם של שני חבריו, אותם מייצג עורך הדין מרדכי ציבין, יינתן בעיתוי אחר.

שלושת בחורי הישיבה נלכדו בנמל התעופה בטוקיו, כאשר ניסו להחדיר את המדינה מזוודות ובהם סמים מסוכנים. מאז מעצרם מנהלים עסקנים פעילות חובקת עולם כדי להביא להצלחתם במשפט.

בישראל נעצר בן ציון מילר, בחשד כי היה איש הקשר שהעביר את המזוודות ושיגר את הבחורים למשימת ההברחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד